• Raspberry81

Spermadonation+ äggdonation= möjligt

När jag ändå är på G här:)

Eftersom sambons spermaprov var lite nedsatt. OM det misslyckas pga hans sperma, kan vi donera även den? I värsta värsta värsta fall....

Vill inte ens tänka på det, men hans sperma var ju inte direkt dunderbra. Kan det finnas en möjlighet ändå, eller är man tvyngen att adoptera barnet genom MIA, myndigheten för internationella adoptioner då? Eftersom barnet blir varken mitt eller hans rent genetiskt. Jobbigt att hitta respons dagen innan julafton, men hoppas på svar ändå!

God Jul och Gott Nytt År.

• Svar på tråden Spermadonation+ äggdonation= möjligt
  • Raspberry81

Vad jag har hört finns sk embryo adoption där man "tar över" embryon från par som redan fått sitt/sina barn. Dvs befruktade ägg som blivit kvar och som paret i fråga adopterar bort. Det ska vara mycket billigare eftersom det är sämre chanser att det lyckas 20-30% chans. Men det vill vi såklart inte göra, om chanserna minskar drastiskt.

EGV kliniken gör alltså äggdonationer med donerad sperma utvalt åt just den kvinnan eller paret? Och då blir kostnaden antagligen tex 60 000 för ägg och 3000 för sperman (vet inte vad EVG har för priser dock). Vad har EVG för hemsida. Vet du?

Stort tack för svar!

isisisis skrev 2007-12-23 16:53:04 följande:
    Du kan få "helt" donerade ägg som är befruktade på endel kliniker.Jag har inte själv behövt,men jag vet att andra har fått det härinne.Tror EGV kliniken kan hjälpa dig.Men är inte 100.Det är ofta billigare än att använda egen sperma,har jag förstått.
  • Raspberry81

Jaha EGV heter det. Jag skrev EVG. Jag har faktiskt inte hört om den kliniken förut. Försökte googla, men tyckte mig inte komma till en samlad hemsida. Är det olika hemsidor till olika länders EGV-kliniker?

Fiaflopp skrev 2007-12-24 06:26:02 följande:
    Stämmer så bra så,EGV är det som gör det...jag har för mig att det tom ska vara billigare!
Svar på tråden Spermadonation+ äggdonation= möjligt