Hur länge sov era barn i spjälsäng?
Hej hej!
Ja, precis som rubriken lyder undrar jag bara hur länge era småttingar sov i spjälsängen och om ni sedan köpte en "växa-säng" (vet inte vad de heter...) eller en riktig säng?
Trevlig lördag-kväll!
Hej hej!
Ja, precis som rubriken lyder undrar jag bara hur länge era småttingar sov i spjälsängen och om ni sedan köpte en "växa-säng" (vet inte vad de heter...) eller en riktig säng?
Trevlig lördag-kväll!
Min dotter sover fortfarande i sin och är 21 månader. Sover bra där men när hennes syskon kommer nu i juni så tänkte vi köpa en 1.05 säng. Kan kanske vara skönt att ha möjlighet att ligga hos henne. Växasäng känns onödig utan det blir en bredare säng som hon kan ha länge.
Liam sov i sin spjälsäng tills han var nästan 20 månader. Vi köpte en växasäng då.
Mina barn har aldrig sovit i spjälsäng, inte en hel natt.. Nu sover mina tvillingar i spjälsäng eftersom dom kryper oså...!
Linus sov i spjälsängen tills han var drygt 1,5 år. Sedan har han sovit i en säng som jag hade som barn. Den är lite kortare än en vanlig säng och har kanter runt om. Jag tyckte att det var just kanterna som var viktigare. Sängen hade gärna fått vara längre.
Oj da! Jag trodde i min naivitet att den skulle racka i tre-fyra ar, men dar ser man.
siamesen... jag trodde det samma!
Enligt AW skriver hon att barnet bör sova i spjälsäng tills h*n är 3-4 år.... Tyckte det verkade länge....Därför är det intressant att höra hur alla gör!
Puffar vidare..
varför tycker hon dom bör sova i såjälsäng så länge??
William sov i spjälsäng tills han va 23månader. Sen fick han en våningssäng
Det går jättebra, han sover bättre nu än han gjorde innan!
Emma har aldrig sovit i spjälsäng... hon sov i korg tills hon satt-kröp och då fick hon sin låga säng som hon sover i ännu (2år9mån) (sängen hade då inga ben och en låg kant) (Nu är vi på väg att köpa större säng men tänkte vänta tills vi gör ordning för lillebror/syster om ngn månad...)