• Sofia t

Magsjuka idag, hur smittsamt?

Nej det kan smitta flera dygn efter att man blivit frisk..

• Sofia t

Men asså om du har magsjuka så är det ju inte speciellt bra att du tar hand om maten.

• Sofia t

Du ringer alltså o berättar innan?

Fast vilket är värst. att fyra familjer får hitta nåt annat ställe eller att fyra familjer ligger o spyr?

Det räcker inte med att sprita händer..

Anonym skrev 2007-12-24 10:50:52 följande:
    Jo, de vet hur det ligger till o de får komma på egen risk. Det är folk från två släkten.. vi har alla handlat (knytis) och allt är klart. .kan ju inte bara ställa in allt o förstöra för 4 familjer. Får se till att alla spritar händerna noga,,, ska sprita hela huset innan de kommer.Jag känner mig inte längre magsjuk men har diarre´när jag bajsar.God Jul på er iallafall!
  • Sofia t

Jo det kan ta flera dygn innan du blir smittad.

Anonym skrev 2007-12-24 10:53:37 följande:
    Måste fråga en annan sak.. sonen spydde 2 gånger men inget mer. Sedan började jag o sambon 4 dagar efter., Vi hade då nga timmar innan ätit på en pizzeria mned ett par vänner och en av de blev också dåliga. Jag misstänker att det var maten och inte pga sonen. 4 dagar brukar det ävll inte ta för att bli smittad, det brukar ju ske ganska snabbt, eller hur?OM det nu var pga maten, smittar det då? (åt kycklingsallad och pizza)
Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?