• Monica S

Magsjuka idag, hur smittsamt?

Helt idiotiskt att ta hem gäster när man har magsjuka!

• Monica S

Tyket TS...
    Och totalt onödig kommentar.

Anonym skrev 2007-12-26 12:03:52 följande:
    Det kanske är dags att gå i terapi för din kräksjuka, det måste vara oerhört jobbigt att ha en sådan fobi!
  • Monica S

Kan tänka mig att "alla" TS gäster ligger o spyr på Nyårsafton. Men vad gör det, julafton var ju sååå treeeevlig!

(kanske lite tyket o onödig kommentar det här oxå, men blir så irriterad på alla som inte tar smittsamma sjukdomar på allvar.)

• Monica S

Oj då. Sorry, jag är ifrån Göteborg, därav ordet "tyken".
    Betyder typ "uppkäftig" fast lite snällare...

Jysse skrev 2007-12-27 01:34:01 följande:
    Nänä jag menar själva ordet tyket, har aldrig hört det förut.. Förstår inte betydelsen?
  • Monica S

Klart att valet är fritt.
    Och masjuka är ju inte farligt på vuxna, friska människor.
    Men för äldre, sjuka (tex hjärtsjuka) personer är det faktiskt en farlig sjukdom.

Inte konstigt att bacillerna bara går runt o runt när folk är så oansvariga!

• Monica S
    Anonym skrev 2007-12-28 17:40:49 följande:
    Vilken annan dag som helst hade jag varit "ansvarsfull", men inte på julafton.
    Fast för bacillerna spelar det ingen roll att det är julafton.
    De gillar att smittas ändå...;.)
  • Monica S
    Anonym skrev 2007-12-28 18:11:30 följande:
    Hehe, jag är ensamstående och var tvungen att ta med mitt barn och gå och handla och diverse under de dagar vi var sjuka. Hade då bara folk som inte är tvugna till sådant stannat hemma så hade VI sluppit bli sjuka från början. Så jag vidhåller att de som är så rädda för att bli sjuka faktiskt får vara de som stannar hemma också. Tyvärr!
    Så du menar att alla förskylda/magsjuka barn ska gå till dagis tex, och de friska får stanna hemma?

Tänk så olika vi tänker...

Jag tänker att är man sjuk, barn o vuxna, så är man hemma, utan besök,tills man är frisk. För att inte smitta ner andra.
  • Monica S

Håller med dig till fullo, Hjartesjalen.

• Monica S

Hur man kan göra när man är magsjuk o behöver få nåt hadlat:

Gör som jag;

Mannen o jag hade varit dåliga, var nu ca 1 dygn sen sista kräkningen. Barnen var friska men _såklart_ hemma från skolan för att inte _ev_ smitta andra.
    Jag ringde till sonens klasskompis mamma, hon åkte o handlade det nödvändigaste, ställde det utanför dörren. Fick pengar ett par dar senare.

Superenkelt!

• Monica S

Tror inte TS och anonym nr 153 är samma person.

Det är mååånga anonyma. Kanske de "skäms" lite över sitt beteende iaf...

• Monica S
    Anonym skrev 2007-12-30 08:51:06 följande:
    Ja det stämmer, men det var ENBART på julafon som vi tog hem folk medvetet och det var just för att det var Julafton!!! Jag skulle aldrig åka hem till vänner eller familjemedlem om vi var sjuka men däremot åka och handla! Vad är det du inte föstår så kan jag kanske ta det en gång till om du vill?
    Men ts, det spelar ingen roll att det var den 24 december och att vi människor firar jul.
    Bacillerna smittar ändå...
Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?