Inlägg från: Hjartesjalen |Visa alla inlägg
  • Hjartesjalen

Magsjuka idag, hur smittsamt?

VALDIGT SMITTSAMT!! Skulle absolut ringa allihopa o saga precis som det e o lata dom avgora sjalv! Nu ar det ju sa att ni ska laga mat antar jag o alla ska ta i samma bestick som man tar maten med, aven ni, o det racker, det smittar ju pa toa, o du har diarre sager du, samt genom svett som man alltid har lite av pa handerna o tar i samma saker. Dom kommer garanterat bli smittade om dom kommer innanfor dorrarna hos er. Jag skulle blivit fly forbannad om jag kommit som gast o fatt reda pa det, Usch.....sa sag till dom rekomenderar jag verkligen.

God-Jul!

• Hjartesjalen

Men Julen beh ju inte bli forstord, ni ska ju ha knytis, det ar val bara till att frakta hem maten till nagon annan o sa far alla aka dit o fira det. Ni kan ju stanna hemma o fira i er familj o hoppas pa battre lycka nasta ar.

• Hjartesjalen

Beror pa vilken bakterie ni fatt fran maten, men varfor ta den risken, ska du inte ga pa toa pa hela Julafton, for ni kan ju inte ga pa samma toa!! O handsprit hjalper inte, det racker inte som skydd, samt att det finns i luften i huset samt fran dig nar du andas o pratar. Nej, battre att dom andra firar nagon annanstans o ni hos er. Tank om alla ligger o spyr lagom till nyar.....vem blir glad av det????

Har dom sagt att dom vill komma till er??

• Hjartesjalen

Ja, det ar eroniskt hur Ts i sadana har tradar fragar om rad, o far Ts da folks asikter emot sig sa blir det surt o konstigt. Sa jag sager detsamma, varfor starta en trad o fraga om Ts redan bestamt sig innan?

• Hjartesjalen

Men att torka med sprit dar hon har varit i kontakt? Hon kan ju inte forsvinna utan ar i kontakt med allt hela tiden, man kan ju inte hoppa runt pa ett ben o sluta andas.

• Hjartesjalen

Beror som sagt pa vilken sorts magsjuka det ar hon har. O det smittar via att man tar i samma saker sa det kan ju vara svart att halla pa o sprita hela tiden, sa mycket manniskor, som tar i matbestick, glas, toa, osv.

Sedan sa tror nog ingen att hon skulle ha bajs pa sina klader.

• Hjartesjalen

Jag ar ingen lakare o inte forskare eller expert, men visst far du magsjuka genom att ta i samma saker som en magsjuk gjort, det har hant mig manga ggr, o da har jag inte varit i narheten av bajs eller krak, utan tagit i tex bestick el dorrhantag, som den personen tagit i, o dom har sagt sig inte "kanna" sig sjuka.

O jag har krakfobi, sa jag tvattar handerna konstant, o skulle aldrig stoppa fingrarna i munnen vare sig magsjukan gar eller inte, o da menar jag utan att tvatta handerna forst.

• Hjartesjalen

Lisa1981: Bra inlagg!! Da hade jag inte helt fel i mitt tidigare inlagg. ;) GOD-JUL!!

• Hjartesjalen

Oki, Lycka till med Nyarsaftonen!

• Hjartesjalen

Vad roligt att du ar sa imponerad av mig o mitt satt att hantera saker. Jo, exakt det jag skrev menar jag forstass.
    Om du laste sa sag du ocksa att jag har just krakfobi, sa om jag gar pa fest tex, sa tar jag garna i hand med andra manniskor, men innan jag ater eller "pillar" mig pa lappen eller nagot annat sa tvattar jag handerna, o spritar garna med spriten jag har i handvaskan. Precis som manga medvetna manniskor idag gor.

O jag har absolut blivit sjuk av att bara ta i tex dorrhandtag dar en sjuk tagit i. Dom beh inte ha bajs pa handerna eller krak dar, utan ar man sjuk sa finns det overallt runt omkring en, beroende pa vad for sort man har!

Det ar saliv, svett, haret man slanger med, osv.

Ar man tex magsjuk, o borstar tanderna sa ar det ju tex inte fritt fram att kyssas bara for att man for tillfallet inte har spy i munnen!

Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?