• Anonym

Magsjuka idag, hur smittsamt?

Sonen började med magsjuka, sen sambon och nu jag.
    Jag är inne på tredje dagen idag med diarre´
    Inte så det rinner rakt igenom men det är bara vatten typ...
    Spydde första dagen men nu är det bara andra vägen....

Hur smittsamt är det?
    Jag har hört att det bara smittar i början, stämmer det?
    Vi ska ha 10 personer hemma hos oss idag.
    Har handsprit så vi får sprita allt som går men man vill ju inte smitta,

Någon som vet?

• Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?
  • Anonym

De far kamma pa egen risk.....

• Anonym

Du tänker väl inte på allvar ha gäster idag?

• Anonym

Jo, de vet hur det ligger till o de får komma på egen risk.
    Det är folk från två släkten.. vi har alla handlat (knytis) och allt är klart. .kan ju inte bara ställa in allt o förstöra för 4 familjer. Får se till att alla spritar händerna noga,,, ska sprita hela huset innan de kommer.

Jag känner mig inte längre magsjuk men har diarre´när jag bajsar.

God Jul på er iallafall!

• Anonym

Jag rör inte maten!

• Anonym

Måste fråga en annan sak.. sonen spydde 2 gånger men inget mer. Sedan började jag o sambon 4 dagar efter., Vi hade då nga timmar innan ätit på en pizzeria mned ett par vänner och en av de blev också dåliga. Jag misstänker att det var maten och inte pga sonen. 4 dagar brukar det ävll inte ta för att bli smittad, det brukar ju ske ganska snabbt, eller hur?

OM det nu var pga maten, smittar det då? (åt kycklingsallad och pizza)

• Anonym

Ja de vet hur det ligger till, sambon var bara sjuk en dag. lika sonen. Jag antar att det var min kycklingsallad jag åt, den smakade konstigt.

All mat är hemma hos oss och vi har alla hjälpts åt med det.,,,,

• Anonym

Ha nu ringt o pratat med dem och de kommer iallafall, de tar den risken. Känner mig inte magsjuk längre oxh jag rör inte maten.

• Anonym

Kan bara ta ett exempel här hemma, vi har haft denna magsjuka i 3 veckor!! Den är väldigt smittsam och kan yttra sig på de mest konstiga visen, har varit i kontakt med läkare på sjukhuset.
    Vår son lilla son kräker 1ggr/ dygn, den stora dottern bajsar jättelöst 2 ggr/dygn, jag har varit dålig i magen 7 dagar, mannen har hunnit ha det i 3 omgångar under dessa 3 veckorna.Blir aldrig av med det!
    Läkaren berätta att dom hade fått in barn som endast kräkt varannan dag i 4 veckor. Galet!
    Skulle absolut inte utsätta någon för det!

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-24 11:10:35 följande:
    Kan bara ta ett exempel här hemma, vi har haft denna magsjuka i 3 veckor!! Den är väldigt smittsam och kan yttra sig på de mest konstiga visen, har varit i kontakt med läkare på sjukhuset.Vår son lilla son kräker 1ggr/ dygn, den stora dottern bajsar jättelöst 2 ggr/dygn, jag har varit dålig i magen 7 dagar, mannen har hunnit ha det i 3 omgångar under dessa 3 veckorna.Blir aldrig av med det!Läkaren berätta att dom hade fått in barn som endast kräkt varannan dag i 4 veckor. Galet!Skulle absolut inte utsätta någon för det!

Här är vi inne på vecka 4..... Läkaren här sa ungefär samma sak till oss här i stan (kanske bor på samma ort??)

Lilla systern på 15 månader blev inlagd igår.

Ja lycka till TS, tror inte det är maten som gjort er sjuka dock

Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?