Inlägg från: Hjartesjalen |Visa alla inlägg
  • Hjartesjalen

Magsjuka idag, hur smittsamt?

Haller med, vadda trams? O nu forstod jag mig inte pa elaka inlagg, det var liksom det som var grejen!

• Hjartesjalen

Exakt, eller sa kan man ha hela firandet hos nagon av dom andra 3 familjerna som skulle vara med. Men som sagt, klart alla ska komma om dom sa garna vill, o smitta vidare, o vidare, o vidare till andra som inte valde att komma. Mysigt blir det!

• Hjartesjalen

Nej du anonym, det dar stammer inte riktigt. Du smittar inte innan du blivit sjuk vet du. O vill man vara ego sa var det da. Upp till dig om du vill gora sa, jag gor det inte. O du verkar ju ha Panik over att du maste till varje pris smitta eller bli smittad bara for att det e Julafton. Sa panikordet far du halla for dig sjalv!

• Hjartesjalen

Sedan e det inte mer jobbigt for mig att inte vilja bli sjuk eller vilja smitta andra an det e for dig att skita i det o sprida det vidare!

• Hjartesjalen

Hade min systerdotter varit magsjuk sa hade inte hon o hennes mamma valt att vara med alla oss andra. Sa vet ocksa dom flesta barn att man inte kan gora allt nar man e sjuk eller smitta ner andra. Aven om det ar Julafton, da far man mysa sjalva hemma!
    Nu valde de ju att ta den risken sa det e ju upp till dom. Men att inte ta hansyn till manniskor som inte har ett val, det ar totalt fel tycker jag!

• Hjartesjalen

O hur vet du att dom som smittade er inte ocksa var tvungna att handla mat o diverse??

Kanske var just en ensamstaende som smittade er vet du!

Sedan sa gor du ju precis samma fel sjalv sa vad ar problemet for dig??

• Hjartesjalen

Ja just det, det ingar i livet att man stannar hemma nar man e sjuk o lar sina barn att livet e sadant! Att man tar hansyn till andra manniskor osv. Ar liksom sunt fornuft, men alla har ju tyvarr inte det, det vet vi ju.

Trist med sant egoistiskt tankande. Jag har tex jobbat pa dagis i manga ar, o dar fanns alltid dom foraldrar som forsokte dolja sitt sjuka barn o lamnade dom i alla fall, o alla i barngrupp + personalen blev sjuka, sa ibland stangdes hela dagiset pga det, o gissa om dom blev glada over det.

• Hjartesjalen

Tycker synd om ditt egna barn?? Men alla andras barn da, samt personal, dom bryr du dig inte om, igen ego tankande!

O ar du sjuk sa ar ju du forst i ledet hemme med din bjudning som kan forhindra att inte sprida den vidare. Tack gode gud att alla inte tanker som du!

• Hjartesjalen

Visste att du skulle saga det, men det var inte det jag menade. Forst i ledet hemma hos dig sjalv ar du! Sa darifran har du ansvaret att inte smitta vidare. Hoppas det blev klarare nu.

• Hjartesjalen

Men snalla manniska sjalv. Vi kanske bryr oss just for att TS startat en trad om detta, vad tror du??

Vem har oroat sig for att din systerdotter inte far nagon uppfostran?

Jag har redan sagt tidigare att det ar upp till var o en, men jag tycker anda att det hor till sunt fornuft att man inte traffar en massa manniskor nar man e magsjuk! O saklart var det ni vuxna som bestamde hur ni skulle gora, ingen tror val har att det var barnet!?

O inte tror vi att vi skulle bli smittade av just dig eller nagon i din familj, men nu var det ju inte du o din familj som stod i centrum for detta samtalsamne, utan det pratas om TS fraga fran borjan av traden, samt folk i allmanhet som inte tar hansyn till andra manniskor osv.

Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?