-
Ja men det är ju individuellt!!!! Vissa kanske hellre har en enklare form av diarré än feber o förkylning! Den magsjukan jag haft nu hade jag då hellre än feber o förkylning.. jag hade diarre´typ 3-4 gånger om dagen och mådde som vanligt annars, så det så!Anonym skrev 2007-12-27 17:53:00 följande:Ehh what? jag har ingen kräkfobi?Och nej jag skulle inte sälla in julen pga av en förkylning då jag hellre är förkyld än har maginfluensa.
-
Så det så! ja haha
Anonym skrev 2007-12-27 18:01:03 följande:Ja men det är ju individuellt!!!! Vissa kanske hellre har en enklare form av diarré än feber o förkylning! Den magsjukan jag haft nu hade jag då hellre än feber o förkylning.. jag hade diarre´typ 3-4 gånger om dagen och mådde som vanligt annars, så det så! -
Måste vara oerhört jobbigt att vara så panikrädd för att bli smittad, men tyvärr så tänker jag inte ägna mig åt varenda försiktighetsåtgärd jag kan för att undvika att smitta förs vidare. Om man nu inte vill bli smittad av något som dessutom smittar INNAN man insjuknat och vet om att man bär smittan, så tror jag att man får stanna inne alltid. Tyvärr.Hjartesjalen skrev 2007-12-28 17:27:26 följande:Exakt, eller sa kan man ha hela firandet hos nagon av dom andra 3 familjerna som skulle vara med. Men som sagt, klart alla ska komma om dom sa garna vill, o smitta vidare, o vidare, o vidare till andra som inte valde att komma. Mysigt blir det!
-
Vilken annan dag som helst hade jag varit "ansvarsfull", men inte på julafton.
-
Hehe, jag är ensamstående och var tvungen att ta med mitt barn och gå och handla och diverse under de dagar vi var sjuka. Hade då bara folk som inte är tvugna till sådant stannat hemma så hade VI sluppit bli sjuka från början. Så jag vidhåller att de som är så rädda för att bli sjuka faktiskt får vara de som stannar hemma också. Tyvärr!
-
Problemet är att alla har så stora problem med något som ingår i livet.Hjartesjalen skrev 2007-12-28 18:19:43 följande:O hur vet du att dom som smittade er inte ocksa var tvungna att handla mat o diverse??Kanske var just en ensamstaende som smittade er vet du!Sedan sa gor du ju precis samma fel sjalv sa vad ar problemet for dig??
-
Fast jag skulle aldrig lämna mitt sjuka barn, eftersom jag skulle tycka synd om mitt eget barn. Däremot när det gäller att ha en bjudning hemma så är det upp till var och en om de vill komma, och den som är ego är inte den som bjuder utan den som kommer men sedan i sin tur i så fall inte förhindrar vidare smittspridning.Hjartesjalen skrev 2007-12-28 18:28:03 följande:Ja just det, det ingar i livet att man stannar hemma nar man e sjuk o lar sina barn att livet e sadant! Att man tar hansyn till andra manniskor osv. Ar liksom sunt fornuft, men alla har ju tyvarr inte det, det vet vi ju.Trist med sant egoistiskt tankande. Jag har tex jobbat pa dagis i manga ar, o dar fanns alltid dom foraldrar som forsokte dolja sitt sjuka barn o lamnade dom i alla fall, o alla i barngrupp + personalen blev sjuka, sa ibland stangdes hela dagiset pga det, o gissa om dom blev glada over det.
-
Nej, först i ledet var den som smittade mig.Hjartesjalen skrev 2007-12-28 18:36:11 följande:Tycker synd om ditt egna barn?? Men alla andras barn da, samt personal, dom bryr du dig inte om, igen ego tankande!O ar du sjuk sa ar ju du forst i ledet hemme med din bjudning som kan forhindra att inte sprida den vidare. Tack gode gud att alla inte tanker som du!
-
Konstigt att det härjar en magsjuke-epedemi eller?!??! Det är så j..la ego att gå ut bland folk när man fortfarande är magsjuk. Enl sjukvårdsupplysningen smittar man ca 48 tim efter sista kräkan/diaréen. Jag har en son med diabetes, och för oss är det sjukhusvård som gäller vid magsjuka.
Anonym skrev 2007-12-28 18:11:30 följande:Hehe, jag är ensamstående och var tvungen att ta med mitt barn och gå och handla och diverse under de dagar vi var sjuka. Hade då bara folk som inte är tvugna till sådant stannat hemma så hade VI sluppit bli sjuka från början. Så jag vidhåller att de som är så rädda för att bli sjuka faktiskt får vara de som stannar hemma också. Tyvärr!Vadå he he? Hoppas du/ni också åker på magsjukan om och om igen!!! Som vi andra gör p g a såna som du.
-
TackHjartesjalen skrev 2007-12-28 23:04:54 följande:Forstar dig helt o fullt o haller med dig fullkommligt!!!! Bra inlagg!!
, och detsamma...vi verkar tycka ungefär likadant. Jag blir så jädra irriterad på att en sån här diskussion överhuvud taget existerar. Använd huvudet TS!