• tinkerbell

vem var jesus pappa?

någon som kan förklara det?

och jag tror inte på att han var guds son,så det kan jag utesluta,,kan det vara så att hon fick barn med någon från byn?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-25 18:56:28:
    ja som många andra så tror jag oxå på att maria blev med barn utanför äktenskap,,vilket hon inte ville att andra skulle veta om,,därutav hennes sätt att säga att det var guds barn,

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-26 21:16:44:
    om man tar de nystartade sekterna eller de små sekterna idag,,de kanske oxå är lika stora som kristendom,islam ,buddism,hinduism mf om 1500-2000 år.de kanske folk oxå tror att den som startade den religionen idag var guds son,,,det tåls att tänka på,,

jag säger bara TÄNK om de religionerna som vi har idag bara startades av vanligt folk för att man skulle kunna kontrollera de/oss.

• Svar på tråden vem var jesus pappa?
  • mammutten81

Nu kollade jag snabbt på internet, och det finns flera som pratar om lera.
    Ngt i Islam, i vissa delar av Afrika, Kina osv.

Lite sent att ringa mamma nu och fråga om boken.

• DOLCE FAR NIENTE
    NoMatter skrev 2007-12-25 00:05:25 följande:
    Och himla synd att inte männsikorna som skrev Bibeln, Koranen och andra sagoböcker från den tiden lever idag, så hade dom kunnat berätta för dig att dom hittade på allting. Också.
    Mohammed har lämnat Koranen och haditer efter sig där det klart och tydligt framgår att han inte hitatt på ngt. Men ja tror om jag inte minns fel att Astrid har berättat ngn stans att hon hittat på allting.
  • Bevabus

så svarta människor och indianer är typ mindre värda enligt gud? haha :P oj jösses...

jag får be så hemskt mycket om ursäkt ifall jag misstolkade det där för jag är inte så insatt i såna här saker :)

(det sista var inte riktat till dig mammutten81)

mammutten81 skrev 2007-12-25 00:02:28 följande:
    När jag var liten hade vi en bibel där det stod på ett ungefär, jag kommer inte ihåg exakt nu, så halshugg mig inte:Gud skapade den första människan av lera, formade den efter sin avbild och lade den i ugnen för att torka.Dock bled den inte som han hade tänkt sig, den blev lite för bränd för at vara som han, så den kastade han ut över jorden till ett varmare klimat där den skulle passa.Sen tog han mer lera och formade men det var inte rätt sort, med tanke på att han ville ha en som honom, han tyckte den blev fin, men leran var lite för röd, så den kastade han åt ett annat håll på jorden och sen tog han en till som han tog ut för tidigt och blev för ljus, så den kastade han upp på jorden och sedan formade han äntligen den han var ute efter.Typ något sådant, hmm, ska se om jag kan fråga mama om hon har den någon stanns.
  • NoMatter
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-25 00:05:37 följande:
    Han e inte dum din son. ENligt min tro då va så var djävulen inte ovänn med Gud förrän han skapade Eva och då blev djävulen liksom avundsjuk på denna skapelse och då började han djävlas.Att dom skulle vara bröder håller jag inte riktigt med om men ananrs var det nära .
    Vem skapade Djävulen då?
    Jag tänker, alltså är jag.........kvinna.
  • Jomppelina
    NoMatter skrev 2007-12-25 00:02:30 följande:
    Enlig min yngste son så är Gud och Djävulen bröder som blev osams nångång i tiden.
    Var han inte en fallen ängel, lucifer? *minns inte riktigt*.
  • Bevabus

Och till TS, jag är också förvirrad över det där..:S...alla säger att Jesus är guds son..men även att hans föräldrar var josef och maria..hm..

• mammutten81

Ja, man skulle kunna tolka det att det var mindre värda, men så var det inte, för han ville ju bara vara självisk och skapa sig själv, eller ja, sin avbild, och de som blev annorlunda var ju helt enkelt inte honom.

Utan omedvetet blev det mer folk.

• Free Spirit
    mammutten81 skrev 2007-12-25 00:02:28 följande:
    När jag var liten hade vi en bibel där det stod på ett ungefär, jag kommer inte ihåg exakt nu, så halshugg mig inte:Gud skapade den första människan av lera, formade den efter sin avbild och lade den i ugnen för att torka.Dock bled den inte som han hade tänkt sig, den blev lite för bränd för at vara som han, så den kastade han ut över jorden till ett varmare klimat där den skulle passa.Sen tog han mer lera och formade men det var inte rätt sort, med tanke på att han ville ha en som honom, han tyckte den blev fin, men leran var lite för röd, så den kastade han åt ett annat håll på jorden och sen tog han en till som han tog ut för tidigt och blev för ljus, så den kastade han upp på jorden och sedan formade han äntligen den han var ute efter.Typ något sådant, hmm, ska se om jag kan fråga mama om hon har den någon stanns.
    Hihi..hvilken merklig bok du har lest..Glad Halshogging er ik tillatt her på FL..Glad

1Mos 2:7
    Og Herren formet mannen av jord fra marken og blåste livspust inni hans nese, så mannen ble til en levende skapning..
  • mammutten81

Guds fru är i allafall Gaia.

Svar på tråden vem var jesus pappa?