• Mimmie81

Hcg-hormon i annat än graviditet?

Hej tjejer Glad
    Måste fråga en sak o hoppas att nån kan svara...
    Jag plssade igår och idag... tredje testet, och alla är lika starka plus...
    Gjorde ett med billiga tester, det va inte jättestarkt men synligt streck...
    sen köpte jag två Clearbluestickor oxh på båda dök det upp fina plus efter bara några sekunder...
    Nu till frågan... finns det många därute som fått falska plus, som uppstått pga bakterier i urinen eller liknande? Läste det på Rfsus hemsida nämligen...
    Jag har ätit antibiotika mot urinvägsinfektion o tänkte att det kanske blev falskt plus pga det? Men bakterierna borde väl va borta efter at ha ätit antibiotika i 4 dagar 3 tabletter om dan?
    Finns det några andra läkemdel än fertilitetssprutot som innehåller hcg-hormon?
    Jag åt även Primolut-nor till dagen då jag plussade, jag vet, et är inte bra, men vad gör man? Kan ju inte spola tillbaka tiden... Vet någon om de kan innehålla hcg?
    Jättetacksam för svar, God Jul o natti alla, hoppas jag får nåt litet lugnande svar så jag an vara lycklig över att det faktiskt är sant att jag är gravid... Glad
    Kram

• Svar på tråden Hcg-hormon i annat än graviditet?
  • Mimmie81

Är det verkligen ingen som vet om jag kan lita på grav.testet el inte? Ledsen

• Tittija

Du kan nog lita på testet du ska inte ha hcg hormon i urin om du inte är gravid iaf enligt vad min läkare har sagt till mig
    iofs kan man ha det några veckor efter Mf alltså att det tar tid innan det går ur kroppen.
    men så är det ju inte i ditt fall.
    kan du inte ringa sjukvårdupplysningen de vet ju det mesta
    lycka till

• Mimmie81

Ååå jag hoppas att det är så... man ska inte läsa en massa skit på nätet... hittade ju det där med bakterier... men ska ringa till sjukvårdsrådgivningen. Tack för ditt svar!

• Mimmie81

någon mer med erfarenhet, någon som fått positivt men inte varit gravid?

• Patricia99

I skolan (är biomedicinsk analytiker) lärde vi oss att hCG inte kan tillverkas av något annat organ än placentan (moderkakan). Så har man hCG i urinen har man en placenta vilket betyder att man är gravid.
    Men hCG kan tillverkas av tumörer (vid t.ex.Choriocarcinoma) men det är nog ovanligt med sån cancer och bara åldringar som får det isåfall. (läs: en.wikipedia.org/wiki/Human_chorionic_gonadotrophin)

• carola1977

Läkemedel med hcg verkar bara vara för de som har svårt att bli gravida, tex: www.pregnyl.nu/

• Mimmie81

det va så jag tänkte också... jag har ju ätit primolut-nor... men det är ett gulkroppshormon.. vet du nåt om det o hcg?
    har du läst länken jag klistrade in då?

• carola1977

Utifrån det jag hittade om Primulot-nor verkar det inte innehålla hcg.

Säger ett litet grattis!

• Mimmie81

Åå va jag hoppas.. plussen på både clearblue o billiga tester e såå starka direkt ef 10 sek...
    hoppas inte bakterier kan påverka resultatet då.. som d står på rfsu...

• krabbelur

Grattis! Du är utan tvekan gravid om du inte tagit någon annan medicin än primolut-nor!

• Blixten

Det har hänt mig.
    Jag hade urinvägsinfektion o var tvungen att gå till läkaren. Så jag testade mig först för att kunna få rätt medicin (för gravida). Tre stickor visade plus. Efter tre dagars medicinering visade CB minus och ytterligare 2 dgr senare kom mensen.

Tidigt mf eller bakterier i urinen?? Det vet bara de högre makterna...

• Mossmamman

Vissa läkemedel som innehåller hCG kan ge missvisande resultat.

ja det är vissa läkemedel som innehåller hcg, dvs mediciner som man har när man gör ivf. har för mej att det var då när äggen ska mogna just innan man ska plockas.
    Min kompis har gjort ivf men jag minns inte om det verkligen var så men har för mej det.

• Mimmie81

hej alla. va på jourcentralen igår för o hämta nya antibiotika o de gjorde oxå ett positivt grav.test...
    fanns inte heller några bakterier i urinen... de sa att jag är gravid men sjlvklart ska jag boka tid hos gyn också...
    idag kom mensen :( tidigt missfall antar jag :( läkaren sa att hon aldrig hört talas om positiva grav.test pga bakterier, bara pga en del medicin men inte primolut-nor...
    bara att ta nya tag *gråter* men hoppas på nästa gång...
    kram till alla

Svar på tråden Hcg-hormon i annat än graviditet?