• Anonym

Hemorrojder

Hej där alla ute. Vet ej om det "får lov" att vara på anonymt, men känns lite pinsamt i alla fall.. Nu för några veckor sen har jag haft problem med Hemorrojder ytliga, det känns jätte jobbigt och gör jätte ont. Jag är i vecka 38 och jag har hört att det är vanligt.. Jag har köpt Xylopoct stopiller, ska testa det lite. Men av er egen erfarenhet vad har ni gjort/eller gör?

Känns inte kul att ha en "klase vindruvor i röven" *suck*

Finns det fler än jag här ute?

• Svar på tråden Hemorrojder
  • Ingurd

Välkommen in i klubben: Jag hade oxå problem när jag var gravid och även ett tag efteråt. Jag tycker att Xylopoct stopiller funkade jätte bra, och även salvan var bra,men problemet med hemorrojder finnas kvar så länge man är gravid och även en tid efter man har fått barn.

Lycka till !!

• Angelgirl13

Jag fick en i samband med min förlossning för snart 5 månader sen, och den är fortfarande kvar. Gör SJUKT ont att gå på toa, och är ofta ömt några timmar efteråt. Jag har testat en massa olika salvor och stolpiller. Det som funkar bäst för mig är receptbelagda Emla som är en bedövningssalva som gör att jag kan gå på toa någorlunda normalt. "Efteråt" stryker jag på Scheriproct, som också är receptbelagt. Till den får man en "pip" att föra in i ändtarmen så att salvan kommer in. Den använder jag till Emlan, eftersom det är inuti det gör mest ont.

Lycka till! Jag lider med dig - bokstavligen

• Feya

Japp, välkommen i klubben
    Det bästa tycker jag är kombinerat stolpiller och salva. De kommer ju inifrån och liksom "ramlar" ner, så med stolpillrena tar man hand om dem invändigt och med salvan utvändigt.
    Det jobbigaste tycker jag är när de kliar...

Hoppas att dina besvär lättar snart! *kram*

• Kräftlös

Usch ja, vet vad du pratar om. Jag fick min son år 2002 och ända sedan dess har jag hemmorojder. Inga problem, förutom när jag blir hård i magen, då gör det ont som f*n. Tar inget speciellt för det utan låter det vara och så går det över. Det blev som värst efter förlossningen då trycket från sonen kom när han var på väg ut. Men man glömmer det fort. Lycka till...

• Anonym

Tack alla.. Ja det känns så fruktansvärt att ha det - inte alls roligt. Jag ska köpa salvan Xyloproct oxå, så man kan smörja de yttre. Det borde ju hjälpa oxå, eller åtminstonde dämpa det lite..

Kram

• Anonym

jag har haft det många år, tom innan jag blev gravid. Jag avskyr oxå då det kliar....e det verkligen hemorojden som kliar då? Inte svamp eller herpes som blivit under den? Jag använder salvan xyloproct, men har aldrig testat stolpiller eller vad det heter...kanske man borde testa det?
    /Anonym M

• Feya

Lejån, xyloproct dämpar även klådan! Du kan slå upp det på www.apoteket.se så får du mer information!

• Anonym

Hej TS här.. Jag använde båda nu, så jag måste säga att det har dämpat redan =) Så jag hoppas bara att de försvinner helt med.... Inte kul att ha!

• Anonym (blyg)

Måste bara tipsa om att testa med Aloe Vera (av bra kvalitet - jag använder CCS) förutom tidigare nämnda xyloproct så hjälpte det mig massor. Jag hade en ytlig hemorrojd efter förlossningen och det var så bra med aloe vera före och efter toabesök.

Svar på tråden Hemorrojder