Inlägg från: minimilla |Visa alla inlägg
  • minimilla

Matvägrare?

En till....Vår Minja har ätit jätte dåligt sen 8 mån ålder... Har vägrat allt med bitar i tills nyligen, hon är nu snart 11 mån. Köpte 5- mån burkar tills hon var 10 mån men sen tycker jag att det ändå inte ger henne ngt...för då skulle hon behöva äta 3 sånna burkar..

Nu har hon nästan vägrat all mat sen 1 mån tillbaka och livnär sig på välling, frukt och ev en yoghurt då och då..Ibland kan hon ta en bit som ligger på tallriken men man får absolut inte mata henne för då skriker hon och vägrar äta överhuvudtaget! Har verkligen försökt allt nu...

BVC tycker bara att jag är ÖVERDRIVET orolig för att hon inte äter!! Så de kan jag inte vända mig till..... Allla nära och kära har gett tips och råd men inget fungerar....

Ska man bara vänta ut detta eller vad kan man göra????

• minimilla

Jaag bor oxå i M-ö... En lista har jag redan gett dem.....men de sa att det var en period.....och visst nån vecka senare åt hon iaf lite bättre. Men sen dalade det snabbt igen........

Fattar inte varför de kan tycka att man är för orolig! :-O

• minimilla

>>Astarte:Vi har varit där...gick ett par gånger men det var typ för 5 mån sen..Av ett liknande skäl...

Jobbar själv innom barnomsorgen och har haft kontakt med dem via jobbet och sj. rekomenderat föräldrar dit..

Men då har det oftast handlat om mer invecklade saker..

Detta har dock gått så långt nu att jag känner att dem inte har ngt att bidra med då jag talat med dem via tel och de rek. mig till BVC....

Svar på tråden Matvägrare?