• Anonym (Sara 29)

Hur kommer man iväg på semester som singel? Vill ha resesällskap!

Detta känns så pinsamt, men jag har ju ingen att åka på semester med... i vår eller sommar.

Kompis 1) har mkt dålig ekonomi och är ensamstående småbarnsmamma. Hon kan sträcka sig till att vi åker t Norrland...men jag vill ju till Thailand eller Afrika helst!!

Kompis 2) är gravid och föder i april, alla pengar går till bebbesaker och annat som kostar....

Kompis 3) är en killkompis som är en av mina bästa vänner, men han är småkär i mig så jag vill helst inte tillbringa varma nätter bredvid honom på nåt hotell för att inte uppmuntra han...

Kompis 4) är snäll och bra på alla sätt förutom att hon har ett hemskt humör....får utbrott lätt och jag klarar ej att resa iväg på en rejäl resa med henne......

Så hur kommer jag iväg??? Vill ju ej uppleva allt helt ensam....har nån åkt på nån gruppresa...?

Huh......*längtar bort till sol och bad*......

• Svar på tråden Hur kommer man iväg på semester som singel? Vill ha resesällskap!
  • palmblad

Vet inte hur mitt resande blir nästa år, men du kan ju kolla Rosa Bussarna till Afrika. Enkelrumstillägg i Thailand är inte så dyrt.

• palmblad

Jag åkte en bussresa själv till Spanien för några år sen. Dock är Costa Brava en riktig ungdomshåla, men annars var det bra.

palmblad skrev 2007-12-25 19:25:58 följande:
    Vet inte hur mitt resande blir nästa år, men du kan ju kolla Rosa Bussarna till Afrika. Enkelrumstillägg i Thailand är inte så dyrt.
  • palmblad

Ursäkta, men vet kompis 1 att det är lika långt till Norrland som till Frankrike-Italien?

• Anonym (Sara 29)

Palmblad: Så du åkte helt själv? Blev det ensamt eller skönt?

Kompisen har ej råd att åka utomlands, därför väljer hon Norrland.... Jag har däremot inte heller haft mkt pengar hittills, men känner att jag bara MÅSTE iväg i år....inte varit utomlands på 6 år!

• Anonym

jag hade åkt med kill kompisen..

• Anonym (Sara 29)

Anonym inlägg 5: Men hur hade du gjort om du träffat nån trevlig på resan? Min killkompis skulle bli jätteledsen om han såg det på nära håll.......

• Anonym

du får ju förbereda honom på det då sen får du ju säga att det är bara som kompisra ni åker å inget annat

• JAG är BÄST

Men du om du vill ha resesällskap till Thailand så haka på min bror han åker dit utan sällskap .
    Nu ska han dit i 3mån, men du kan ju alltid resa hem då du ska hem.
    Psst, han är singel med

• Anonym (hihi)

Jag hade nog oxå åkt med killkompisen om jag verkligen inte hade nån annan att åka med.. säg bara att du gärna vill ha en resekompis med, och på nåt sätt, så han fattar att det inte är någon flirt.... hihi eller så kanske ni hittar till varandar ändå, kärleken kanske uppstår i den varma hettan

• palmblad

Ja, jag åkte helt själv. Hade sambo, men han hade hobbies som stod ivägen för att resa. Resan var 10 dagar o det blev lite för långt, men jag gick ut o åt nån gång o åkte på en utflykt med en frånskild kille som var med på resan. Betonade att jag var förlovad o att jag inte ville nåt med killen på resan. Han försökte inte med nåt. Men mest var jag själv. Satt på balkongen o läste o drack vin, gick på stan, solade osv.
    Anonym (Sara 29) skrev 2007-12-25 19:31:30 följande:

Palmblad: Så du åkte helt själv? Blev det ensamt eller skönt?Kompisen har ej råd att åka utomlands, därför väljer hon Norrland.... Jag har däremot inte heller haft mkt pengar hittills, men känner att jag bara MÅSTE iväg i år....inte varit utomlands på 6 år!
  • Anonym (Sara 29)

Jag är bäst: Ska han åka ensam? Killar kanske tycker det är enklare att dra iväg själv?

Kanske är jag mesig? Man borde väl klara att resa själv.....jag är mest rädd för att känna mig ensam.... är ju singel så jag är ensam hemma, och har ett ensamt jobb....blir så mkt ensamtid liksom......

Felicia6: Jaså...är det en bra sida? Testat den?

• Anonym

Jag och flickan reser ensamna till thailand varje vår i tre veckor, sköönt!

• Anonym (Sara 29)

Anonym: Så det blir inte ensamt?

• Anonym

Absolut inte, soool, bad, långa luncher, shopping, filmer på den bärbara på balkongen på kvällen...oj vad vi myser

• Anonym (Sara 29)

Skoj....

• Anonym

Ja mysigt, har även rest ensam till mallis för ca 10 år sedan i två veckor men då hade jag med massa böcker...annars blir det segt
    Anonym (Sara 29) skrev 2007-12-25 20:31:57 följande:

Skoj....
  • Norrlandsviol

Jag har man, barn och en massa vänner som hade kunnat åka med mig på semester, men jag valde att åka helt ensam. Åkte en vecka till Turkiet i september. Valde ett hotell med all-inclusive för att slippa leta matställen helt ensam. Tog med en massa böcker och en liten DVD-spelare och lite filmer. De flesta böckerna blev olästa, alla filmer blev osedda och på hotellet åt jag middag 3 gånger Träffade så mycket trevligt folk, fick flera nya vänner och hade nästan den bästa semester jag haft. När jag ville vara ensam gick jag för mig själv, när jag ville ha sällskap hade jag det.
    Jag kommer definitivt att åka på semester ensam igen! Ta chansen och testa nåt nytt; åk själv istället för att vänta in lämpligt sällskap! Jag tror inte du kommer att ångra dig!
    Lycka till!!

Svar på tråden Hur kommer man iväg på semester som singel? Vill ha resesällskap!