• Snäckan13

Vad är det värsta du någonsin fått i julklapp/present???

Har hört om detta på radion, o det kan ju va ganska roliga saker.

Själv får jag nog säga att det var en Camé brosch som jag fick av min mormor (som jag för övrigt avskyr) när jag fyllde 20!
    Jag menar HALLÅ!!! Vilken 20-åring går med brosch?

Den ska jag sälja

• Svar på tråden Vad är det värsta du någonsin fått i julklapp/present???
  • ming

En annan gång för några år sen fick jag en present, minns inte om det var födelsedagspresent eller julklapp, av en kompis.

När jag öppnade den var det ett armband som såg ut som såna man kan köpa i typ leksakaffären eller nåt, gjord på ett uttänjbart resår med plastiga blommor.

Det var bara att le och ta på sig den.

Sen dess har den bara legat i smyckesskrinet, men nu kanske jag skulle få tummen ur och slänga den.

Har ofta fått plastiga fula fejkguldhalsband och andra saker av en annan kompis. Man får tacka och ta emot. Hon har lite annorlunda stil och har inte så mycket pengar, så från henne är det verkligen tanken som gäller.

Men de senaste åren har hon börjat ge jättefina hemmagjorda presenter som man blir jätteglad för!

• Tigerhjärta

Min pappa är ett enormt fan av loppmarknader och kom på min 17 årsdag mäkta stolt med ett stort paket.
    Dock var detta paket b la fyllt med en bok som var både skavd och väl läst men lät så otroligt trökig så den har jag aldrig öppnat, 2 kilo spagetti, en hel hög med kondomer (då han själv köpte storpack till sig själv å liksom slängde med några till mig lol), en vit second-hand polotröja som hade en liten urtvättad fläck, den var pappa så nöjd med då han stolt förklarade att den hade han minsann fyndat för 50 öre....

• Tigerhjärta

Jag kan också berätta om då min storebror verkligen önskade sig en snowboard och gick och längtade efter en i över ett år. Till slut sa pappa att visst han skulle köpa en snowboard till brorsan på hans födelsedag och bror min var så otroligt glad och kunde inte sluta prata om den där snowboarden.
    Dock så åkte vi tillsammans upp till min bror i Norrland och han öppnade bagageluckan på sin bil och visade med ett stort leende upp en....... lek snöbräda, en sån där platt, otymplig blå plastbräda med ett snöre i fram att hålla i.....
    Snacka om att min 15 åriga bror vart helt förkrossad stackarn, å så som han sett fram emot att få en snowboard och dra ut i backen med.

• AnneSophie
    Tigerhjärta skrev 2008-01-11 16:05:47 följande:
    Jag kan också berätta om då min storebror verkligen önskade sig en snowboard och gick och längtade efter en i över ett år. Till slut sa pappa att visst han skulle köpa en snowboard till brorsan på hans födelsedag och bror min var så otroligt glad och kunde inte sluta prata om den där snowboarden.Dock så åkte vi tillsammans upp till min bror i Norrland och han öppnade bagageluckan på sin bil och visade med ett stort leende upp en....... lek snöbräda, en sån där platt, otymplig blå plastbräda med ett snöre i fram att hålla i.....Snacka om att min 15 åriga bror vart helt förkrossad stackarn, å så som han sett fram emot att få en snowboard och dra ut i backen med.
    Men vilken sadist! (själfallet inte en avsiktlig sådan men ändå)
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • ming

Kan berätta om en liknande presentgrej som Tigerhjärtas brorsa.

När jag skulle fylla 11 (tror jag det var) fanns det inget jag önskade mig hellre än en häst. Jag hade tjatat och tjatat och tjatat i flera månader på mina föräldrar och önskat mig det i födelsedagspresent.

När jag fyllde år kommer alla upp och säger att min present står utomhus för att den är för stor för att tas med in. Jag blir överlycklig och springer och försöker se ut genom fönstrena, men ser inget så jag bara springer ut och undrar var den är! Tittar överallt, men ser ingen häst nånstans. Mina föräldrar säger att min present står ju precis här. Ser då en ful gammal rostig begagnad cykel. Så ledsen jag blev! Elaka föräldrar, jag har ju nästan men än idag.

De trodde ju säkert att det skulle vara en rolig grej att lura mig lite, men de fattade nog inte hur mycket jag faktiskt ville ha en häst. Dock fick jag en häst i alla fall, efter några fler månaders tjat.

• Ennna

Hahahaha!
    Väldigt roligt att läsa i denna tråd!

Själv har jag vid tre tillfällen fått ta emot kristallfigurer... Ni vet sådana där clowner eller djur med förgyllda ögon eller nosar.....
    AVSKYR dem!
    Bland det mest osmakliga i prydnadsföremål som finns!
    Fick dessa dessutom under tonårstiden,,,, men avskyr dem fortfarnade....

• blommanigbg

ICAs väggkalender inslagen i julklappspapper. Fick jag och min bror varsin varje jul av pappas morbror när han kom och åt julmat hos oss. Den får man gratis på ICA...

• WhiteTrash

Fick två st Nalle Puh-tavlor av min sambos farmor och farfar här en jul för nått år sedan.
    Ja, dom var ju söta - om man hade varit 5... Jag är ju nästan 25! Vad ska jag göra med 2 Nalle Puh-tavlor?!
    Och några barn har vi ju inte (och har heller inte börjat skaffa) ännu.

• Xeroina
    WhiteTrash skrev 2008-01-13 16:04:19 följande:
    Fick två st Nalle Puh-tavlor av min sambos farmor och farfar här en jul för nått år sedan. Ja, dom var ju söta - om man hade varit 5... Jag är ju nästan 25! Vad ska jag göra med 2 Nalle Puh-tavlor?! Och några barn har vi ju inte (och har heller inte börjat skaffa) ännu.
    Jag har också fått 2st Nalle Puh tavlor men av min svärmor. Vad gör man? Vi skaffade barn ca 5år senare så dom var ju bra att ha
  • Qywez

Pulka, då var jag 18 år och min lillasyster fick ta den.

Värsta presenten var en klänning som min mamma köpte i all hast på eftermiddagen "på" min födelsedag som dom glömt, och enbart kom på att dom glömt för att jag satt i ett hörn och grät, 7 år gammal.

• Trinity78
    Qywez skrev 2008-01-14 22:18:00 följande:
    Värsta presenten var en klänning som min mamma köpte i all hast på eftermiddagen "på" min födelsedag som dom glömt, och enbart kom på att dom glömt för att jag satt i ett hörn och grät, 7 år gammal.
    Usch Gråter
    Gravity always wins
  • mamma till 2

Shit nu har jag garvat läppen av mig och sprutat the över skrivbordet fan, det här var rolig läsning. Förutom den sista som var lite tragisk stackarn

har inget att berätta själv vad jag kommer på, har nog förträngt alla hemska julklappar.

Svar på tråden Vad är det värsta du någonsin fått i julklapp/present???