• Athena79

Familjeweekend...några förslag?

Vi skulle behöva lite hjälp.
    Vi fick lite pengar i julklapp i år. Vi skulle vilja spendera dem på en weekendresa.Men vi har lite svårt att komma på något bra, som inte är allt för dyrt. 
    Våran son Albin är 15 månader så det kan ju inte vara allt för avancerat.
    Vi bor i stockholm så det bör inte ligga så långt härifrån. Hellst inte mer är 2-3 timmars bilfärd.

Någon som har nåt bra förslag?

ALBIN ~060927~
  • Svar på tråden Familjeweekend...några förslag?
  • Solstrålarna

Kanske Kolmården till våren? Kan vara kul för en kille i den åldern

Carpe Diem
  • Athena79

Kolmården blir det till sommarn, vi var där i somras också, jag älskar Delfinerna :)

Vi har tänkt åka i Mars :)

ALBIN ~060927~
  • Solstrålarna
    Athena79 skrev 2007-12-25 22:05:46 följande:
    Kolmården blir det till sommarn, vi var där i somras också, jag älskar Delfinerna :) Vi har tänkt åka i Mars :)
    ja då kanske ni vill göra något annat. Ska fundera lite till...

Gillar ni skidåkning?
    Carpe Diem
  • en glad

Varför inte en kryssning över Östersjön, till Helsingfors, Åbo, Tallin eller Riga? Billigt, enkelt och barnvänligt!

• Athena79
    Solstrålarna: Jo vi har funderat på skidor, men Albin är ju för liten och sen skenar det iväg en del med konstnaderna för en sån helg, vi vill spara det till Albin är lite äldre och kan åka han också.

en glad: Jo det hade varit en jätte bra ide, om jag inte varit så sjösjuk och är lite nervös för att åka färja.

Tacl för de fina förslagen, men nu förstår ni varför vi har så svårt att komma på något, vi funderar på en ny sovrums tv kanske, den vi har är typ 20 år :)
    ALBIN ~060927~
  • Solstrålarna
    Athena79 skrev 2007-12-26 20:12:24 följande:
    Solstrålarna: Jo vi har funderat på skidor, men Albin är ju för liten och sen skenar det iväg en del med konstnaderna för en sån helg, vi vill spara det till Albin är lite äldre och kan åka han också.en glad: Jo det hade varit en jätte bra ide, om jag inte varit så sjösjuk och är lite nervös för att åka färja. Tacl för de fina förslagen, men nu förstår ni varför vi har så svårt att komma på något, vi funderar på en ny sovrums tv kanske, den vi har är typ 20 år :)
    Kom på en idé till finns det inte ett japanskt spa i Stockholm som har med barn-
    inriktining också...fast kommer inte ihår namnet just nt.
    Carpe Diem
  • Amanda
    Solstrålarna skrev 2007-12-26 20:13:58 följande:
    Kom på en idé till finns det inte ett japanskt spa i Stockholm som har med barn-inriktining också...fast kommer inte ihår namnet just nt.
    Var det ínte Hasseluddens Yasuragi som hade barninrikting?
    www.hasseludden.se
  • Billabong
    Athena79 skrev 2007-12-26 20:12:24 följande:
    Solstrålarna: Jo vi har funderat på skidor, men Albin är ju för liten och sen skenar det iväg en del med konstnaderna för en sån helg, vi vill spara det till Albin är lite äldre och kan åka han också.
    Men, skippa då utförsåkningen och åk längdskidor. Albin kan ni ddra på pulka bakom er! Mysiga dagar i skidspåren, sannolikt lite billigare (vet jag itne så mkt om, kolla upp priserna) och Albin kan vara med.
    Glöm bara inte termosen till varma chokladmjölken!
  • Athena79

Hasseludden hade väl varit kul, men 4000:- för en natt och 7600:- för två nätter var en aning dyrt Skrattande

ALBIN ~060927~
  • liselotte72

Åka till fjälls där det finns snö,det älskar barnen ju.

Har ni bil så är ju sälen ett alternativ.Där finns ju hundspann,skotersafari,badhus,fina längdspår mm.
    Allt för alla åldrar.

• Amanda
    Athena79 skrev 2007-12-29 16:30:29 följande:
    Hasseludden hade väl varit kul, men 4000:- för en natt och 7600:- för två nätter var en aning dyrt
    Oj vad dyrt!
    Förstår att Ni väljer ett annat ställe, det hade jag också gjort
  • Lokecool

Hundspann och skotersafari kostar ett antal 100-lappar för 2 vuxna. Bara så ni vet...

Svar på tråden Familjeweekend...några förslag?