• fairyfloss

Permanent visum till Australien?!!!

Jag ansökte om permanent visum härifrån Australien i oktober06, och fick (temportärt med tvåårig väntningsperiod) visum i mars07. 6 månader alltså, och det har jag hört att många andra har fått vänta också. Oftast går det långsammare när man söker från Sverige också, så räkna med 6 månader! Tror inte att de tar hänsyn till när han börjar jobba, utan då tycker de nog att ni var sena med att skicka in. Han kanske får åka ner före dig och sonen.

• fairyfloss

6 veckor?! Herregisses. Det var snabbt! Undrar varför det tog mig sån lång tid... men jag var iofs tvungen att skicka in en massa nya papper hela tiden eftersom de inte tyckte det räckte det som vi skickat in. Så det var kanske därför.

• fairyfloss

Jag var tvungen att skicka in nya handlingar tre gånger. Och då hade jag hälsokontrollen redan fixad när jag skickade in!!

• fairyfloss

De tog inte nån kopia på mitt pass när jag gjorde min kontroll inkl. lungröntken. Men jag gjorde det i Melbourne så det är kanske annorlunda. Tror inte att det tog nån kopia alls, bara kollade i passet om allt stämde.

Svar på tråden Permanent visum till Australien?!!!