• Anonym (Kaffedraken)

    Snälla hjälp - Trombyl och blödningar

    Om någon kan hjälpa mig skulle jag vara så tacksam!
    Har haft fyra missfall och är nu gravid igen och äter Trombyl. Fick rödbruna flytningar för en vecka sedan som försvann lika fort som dom kom. Var inne och gjorde ett vul och allt såg bra ut.
    Sedan har det kommit lite, lite bruna flytningar varannan dag ungefär, speciellt när man försöker göra nummer två...
    Ursäkta för detaljrikedomen men är så orolig att det är ytterligare ett missfall på g. Men borde det inte kommit igång nu då? Och kan man få bruna flytningar av trombylen?
    Växlar mellan hopp och förtvivlan hela tiden, är riktigt förvirrad då jag fortfarande mår illa och har ont i brösten. Men samtidigt kommer dom jäkla bruna flytningarna då och då och har lite ont i ryggen...
    Någon som kan hjälpa?

  • Svar på tråden Snälla hjälp - Trombyl och blödningar
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har ingen erfarenhet av Trombyl, men vet att man kan ha rödbruna och röda flytningar utan att det blir missfall. Hoppas det går vägen för dig denna gång.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej Sandra, jag fick Trombyl vid min 3e graviditet då mina bägge tidigare slutat i missfall. Fick bruna flytningar i samband med Tromyblen också och tyvärr så slutade även den graviditeten i missfall.

    Så är det naturligtvis inte för alla, jag tror absolut att man kan ha blödningar och vara gravid men i mitt fall så blev det tyvärr ett tråkigt slut trots Trombylen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej TS!
    Jag har både tidiga och ett sent mf därför fick jag börja med trombyl direkt efter att jag plussat.
    Trombylen gör att blodet förtunnas och eftersom livmodertappen blir så blodfylld under graviditet så är det inte konstigt att man ibland kan blöda.
    Jga har haft bruna flytningar,rosa och även färskt blod med klump i och jag är i v.29 med en liten sjövild pojke!


    Lo tengo todo,porque casi te tengo conmigo.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur gick det för dig TS? Jag är i samma situation. Fick äntligen ett plus efter 6 missfall men inte lyckats bli gravid detta år så gott på letrozol och fick denna månad äntligen ett plus och började direkt med Trombyl. Nu 2 dagar senare började jag blöda brunt/ mörkrött. Bara när jag går på toaletten men är orolig.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Millacamilla skrev 2020-12-19 10:27:36 följande:

    Hur gick det för dig TS? Jag är i samma situation. Fick äntligen ett plus efter 6 missfall men inte lyckats bli gravid detta år så gott på letrozol och fick denna månad äntligen ett plus och började direkt med Trombyl. Nu 2 dagar senare började jag blöda brunt/ mörkrött. Bara när jag går på toaletten men är orolig.


    Hur gick det för dig med detta? :)
Svar på tråden Snälla hjälp - Trombyl och blödningar