• Monchichi 87

Fotbad?!

Hej! Jag fick ett fotbad i julklapp, är nu i vecka 21 och igår när jag skulle pröva badet för första gången s¨läste jag i instuktionsboken att man skulle prata med en läkare innan man änvände det.( när man är gravid)

Fotbad kan väl inte vara skadligt för barnet. Någon som hört eller vet något om det?

Stod som ett sort frågetecken när min kille läste det för mig.

• Svar på tråden Fotbad?!
  • Sarahkka

Det är oljorna eller saltet man har i som kan vara ett problem. Du måste kolla innehållet om det är örter eller eteriska oljor och goggla på nätet, där kan du få info om de kan användas vid graviditet.

ÄL 18 dec - BIM 31 dec
  • anna ruffs

fick också ett fotbad i julklapp.. går in i v 40 i morrn så jag brydde mig inte om rekomendationen.. har hört att fotmassage kan stimulera igång förlossningen men om det är sant vet jag inte.. tror mer att de vill skydda sig om det skulle hända nåt, ring din bm och fråga för säkerhets skull..

• Monchichi 87
    Sarahkka skrev 2007-12-26 15:54:09 följande:
    Det är oljorna eller saltet man har i som kan vara ett problem. Du måste kolla innehållet om det är örter eller eteriska oljor och goggla på nätet, där kan du få info om de kan användas vid graviditet.
    men vad menar du med oljorna? jag fick ett vanligt fotbad som man fyller på med vatten själv inga oljor eller något.
  • Monchichi 87

anna ruffs skrev 2007-12-26 15:56:49 följande:

fick också ett fotbad i julklapp.. går in i v 40 i morrn så jag brydde mig inte om rekomendationen.. har hört att fotmassage kan stimulera igång förlossningen men om det är sant vet jag inte.. tror mer att de vill skydda sig om det skulle hända nåt, ring din bm och fråga för säkerhets skull..
    Jo det kankse är så, min pojkvän trodde att det hade något med vibrationen att göra. men kan ju stänga av den och bara köra med bubblor. =D
    ska till bm den 10/1 kankse bäst att höra med henne.
  • miniGrynet

Låter ju lite lustigt...

Men har också hört något om att massage kan starta förlossningen, men om det gäller fötterna vet jag inte...

Jag hade badat fötterna ändå, man måste ju inte trycka ned fötterna i botten för massagens skull om man är lite orolig ändå, och fotsalt måste man ju kunna ha i vattnet utan att för den sakens skull skada barnet!

Härligt med ett fotbad i julklapp!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Sarahkka

Jaha sorry jag trodde att det var tillbehören inte själva badet hehe. Då säger jag detsamma som anna. Kolla med BM först för det kan stimulera vissa punkter som kan sätta igång förlossningen.

ÄL 18 dec - BIM 31 dec
  • anna ruffs

kan ju säja att jag använder den en massa just i hopp om att det ska gå igång snart :) än har det inte funkat.. fick den veckan innan jul...

Svar på tråden Fotbad?!