• Miiiah

visdomständer?

Är det nån som haft problem med en visdomstand som kan svara på det här? när ni fick ont, kände ni att ni hade ont just i den tanden? jag kan inte känna exakt var jag har ont. ibland känns det i överkäken, ibland i under. jag funderar på om det verkligen är en visdomstand, eller om det kan vara nån inflammation eller nåt. Jag blir så matt. =/

• Svar på tråden visdomständer?
  • PojkMaffia

inte med visdomständer men min tandläkare frågade mig när jag var inne med tandvärk om jag var säker på att det var jsut den tanden jag trodde det var som jag ahde ont i
    hon sa att har man hål i en tand kan det göra ont i andratänder o även i överkäken om det är underkäken man igentligen har ont i

Jag är den jag är - like it or not
  • Miiiah

Men jag har nyss varit hos tandläkaren och där var det inga hål. Jag hade ont för nån månad sen,men bara en kväll, men nu har jag haft det i 3 dagar, och det känns mer på kvällen???

• carola1977

Förut hade jag ofta ont typ i alla tänder och det flyttade runt i munnen. Kom på att jag bet ihop käkarna, framför allt när jag sov. Blev bättre på att slappna av, hade haft en jobbig period med dödsfall och stress, och då blev det bra. Kommer tillbaka ibland.
    Om det är en visdomstand tror jag att det känns ganska lokalt.

• PojkMaffia

men alltså om du har problem med visdomstanden även om det ej är hål kan det göra ont på fler ställen om tanden växer fel osv

gnisslar du tänder?
    det gör jag, ska fixa min bettskena på fredag
    det kan ge mycket tandvärk med

• Miiiah

jag gissar på att den växer lite snett, jag vet inte ens när jag fick den. brukar dom alltid dra ut den om den växer snett? det gör ju ont längst in känns det som men både uppe och nere och ibland den ena och ibland den andra. och ibland känns det tom som att jag har ont längre fram

• PojkMaffia
    Miiiah skrev 2007-12-26 20:40:57 följande:
    jag gissar på att den växer lite snett, jag vet inte ens när jag fick den. brukar dom alltid dra ut den om den växer snett? det gör ju ont längst in känns det som men både uppe och nere och ibland den ena och ibland den andra. och ibland känns det tom som att jag har ont längre fram
    dom drar ut om man har problem med dom
    hör av dig snar ttill dom o be dom kolla för det kan vara lång kö för o få den utdragen (vet min man fick vänta ½ år)
  • Miiiah

okay, man får alltså inte göra det när man ändå är där? okay, jag tänkte ringa imorrn, men tandläkaren är ju en skräck! hahaha

• Gisney

När tanden tränger fram kan det kännas och särskilt tandköttet kan bli kinkigt. Jag drog ut en tidigare i år och det var ingen väntetid.

• Miiiah

Fick du alltså göra det direkt när du kom in? ja det känns ju som det är i tandköttet, men det gör skitont ibland.och vore det inte konstigt att jag fick ont för 1-2 månader sen, men att det gick över? jag är livrädd över att behöva dra ut en tand!

• CherryGirl

Miiiah: åhh vad jag känner igen det där, när jag fick mina visdomständer så kunde jag inte riktigt säga vilken tand det var jag hade ont, eller om det var i över eller underkäken.
    Sedan kunde det sluta göra ont ett bra tag och så kom det tillbaka, kändes som om de gick upp och sedan ner igen coh sedan kom upp igen...
    jag tror att det är dina visdomständer som spökar!

Svar på tråden visdomständer?