• Miiiah

visdomständer?

Är det nån som haft problem med en visdomstand som kan svara på det här? när ni fick ont, kände ni att ni hade ont just i den tanden? jag kan inte känna exakt var jag har ont. ibland känns det i överkäken, ibland i under. jag funderar på om det verkligen är en visdomstand, eller om det kan vara nån inflammation eller nåt. Jag blir så matt. =/

• Svar på tråden visdomständer?
  • Miiiah

Men har du fått problem och fått lov att dra ut nån? men hade du ont flera dagar?

• CherryGirl
    Miiiah skrev 2007-12-26 21:34:05 följande:
    Men har du fått problem och fått lov att dra ut nån? men hade du ont flera dagar?
    Nee jag har inte dragit ut någon visdomstand har alla mina 4kvar!
    Ont hade jag i kanske 5-6dagar i sträck ibland, men då fick jag knapra värktabletter som tandläkaren skrev ut till mig.
  • Miiiah

okay. jag är så jävla skraj! att dra ut tänder är min mardröm!

• CherryGirl
    Miiiah skrev 2007-12-26 21:41:56 följande:
    okay. jag är så jävla skraj! att dra ut tänder är min mardröm!
    nee, jag tror inte att du ska behöva dra ut någon tand, men det känns förjävligt när de håller på att komma ut, usch, inget jag saknar alls!
    Om du inte har ont av den sen när den väl är ute så får den nog allt sitta kvar ska du se!
  • carola1977

Jag drog ut en visdomstand i augusti. Själva ingreppet kändes inte alls, men efter gjorde det ont fast det var inte alls så farligt som jag trodde. Fast om smärtan kommer av att tänderna kommer upp så går det ju över utan att man måste dra ut dem.

• Miiiah

men det känns som den ena sitter liiite snett. brukar det bli problem? det är säkert helt olika men ändå

• Miiiah

du fortsatte ha ont eftersom du fick dra ut den?

• PojkMaffia
    Miiiah skrev 2007-12-26 21:57:38 följande:
    men det känns som den ena sitter liiite snett. brukar det bli problem? det är säkert helt olika men ändå
    dom kan ju röntga så dom ser rötterna med.
    om dom anser att det behöver dras är det nog lika bra
    visdomständers rötter kan ha en förmåga o jävlas o växa slingrit osv
    Jag är den jag är - like it or not
  • Max mamma

Om man är osäker på VILKEN tand man har ont i kan man ta ngt å knacka på tänderna med,då brukar man känna VILKEN tand man har ont i.(knacka på en å en i taget alltså.)

• Miiiah

men jag känner ju bara att jag har ont i tandköttet, ungefär som att det skulle vara en tand på gång. men kan det ändå vara så att det faktiskt är en tand jag har ont i??

• Miiiah

Nog faan fick jag dra ut en visdomstand. det var HEMSKT! men skönt nu efteråt förstås. =)

• cleopatra2

varför var det hemskt'?

Miiiah skrev 2007-12-28 20:44:39 följande:
    Nog faan fick jag dra ut en visdomstand. det var HEMSKT! men skönt nu efteråt förstås. =)
Svar på tråden visdomständer?