• HannaHYLK

Aktivera katt

Jag undrar om någon har några bra tips på hur man kan aktivera sina katter? Jag har två siameser på 1,5 år som är en aning understimulerade... =(

• Svar på tråden Aktivera katt
  • HannaHYLK

Vi har ett helt träd inomhus, från golv till tak, som vi har klätt in med sisalrep. Samt en liten klöspelare.

Koppelpromenader är lite kluriga. Ena katten älskar det. Den andra sitter på min axel och skakar av rädsla. Och hon avskyr att bli lämnad ensam hemma.

Laserpekare har jag funderat på. Har du något tips om var man kan hitta en prisvärd sådan? Jag missade precis att bjuda på en tradera-auktion som jag hade tänkt vinna...

• Majsan70

Laserpekare är helt suveränt o finns att köpa på typ Göfab Tian för en tia eller två. Xtra batterier till den för samma pris ungefär. Går den sönder så kostar den ju inte så mycket o man kan köpa en till.

Vi har massa laserpekare hemma då våra katter älskar det. Sen leker de mycket med olika leksaker. Vi har en prasseltunnel och en platta med ett "lock" över där det springer runt en råtta som de älskar att försöka få tag i.
    Papperstussar och snören med nåt i änden som de kan jaga. Det finns massor att köpa, men man har oxå massa roligt hemma.

Vi har klösmöbel, men den leker de inte i, utan vässar bara klorna och ligger i.

• Mamma till V och E

Utöver tipsen nämnda ovan kan jag väl egentligen bara tillägga vippor! Här är de populärast om det finns fjädrar i dem.

Så får man avsätta tid att leka ;)

• Majsan70

Fru Hennerdal skrev 2007-12-27 11:33:28 följande:

Utöver tipsen nämnda ovan kan jag väl egentligen bara tillägga vippor! Här är de populärast om det finns fjädrar i dem. Så får man avsätta tid att leka ;)
    Får fjädrarna vara kvar på dina vippor?? Här ryker de direkt. *S*
  • challe 1

våra katter älskar bollar. inte såna med bjälror i utan vanliga små gummibollar.

Nu i jul har dom snott en och annan valnöt med.

• Lurvenpajsaren

Skulle precis säga samma sak: succé!
    Tänk på att inte leka mer än fem minuter åt gången då katters adrenalin stiger kraftigt vid denna lek samtidigt som de blir frustrerade över att inte få tag i pricken. Jag lovar dig att din kisse kommmer att bli piggare både fyskiskt och psykiskt. Lycka till!

Majsan70 skrev 2007-12-27 08:29:57 följande:
    Laserpekare är helt suveränt o finns att köpa på typ Göfab Tian för en tia eller två. Xtra batterier till den för samma pris ungefär. Går den sönder så kostar den ju inte så mycket o man kan köpa en till. Vi har massa laserpekare hemma då våra katter älskar det. Sen leker de mycket med olika leksaker. Vi har en prasseltunnel och en platta med ett "lock" över där det springer runt en råtta som de älskar att försöka få tag i.Papperstussar och snören med nåt i änden som de kan jaga. Det finns massor att köpa, men man har oxå massa roligt hemma.Vi har klösmöbel, men den leker de inte i, utan vässar bara klorna och ligger i.
  • Mamma till V och E
    Majsan70 skrev 2007-12-27 11:35:51 följande:
    Fru Hennerdal skrev 2007-12-27 11:33:28 följande:
    Får fjädrarna vara kvar på dina vippor?? Här ryker de direkt. *S*
    Nja....fjädrarna är en färskvara som sällan får finnas kvar ngn längre tid. Vi köper en vippa per utställning i regel... ;)
  • Majsan70

Fru Hennerdal skrev 2007-12-27 11:41:40 följande:

Nja....fjädrarna är en färskvara som sällan får finnas kvar ngn längre tid. Vi köper en vippa per utställning i regel... ;)
    Haha! De är inte billiga i drift de små rackarna. Har ni provat pingisbollar till kissarna? De gillar våra, men då får de vara på lämpligt ställe där bollarna inte åker under möbler o så.
  • mysia

Min katt älskar hårsnoddar. han kan leka hur länge som helst med dom. Sen när han tröttnar så lägger han dom i matskålen, ha ha. ibland kan man hitta 3-4 stycken där.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Majsan70
    mysia skrev 2007-12-27 11:48:40 följande:
    Min katt älskar hårsnoddar. han kan leka hur länge som helst med dom. Sen när han tröttnar så lägger han dom i matskålen, ha ha. ibland kan man hitta 3-4 stycken där.
    Härhemma har vi råttor o andra mjukissaker i VATTENSKÅLEN istället.
  • mysia
    Majsan70 skrev 2007-12-27 11:49:58 följande:
    Härhemma har vi råttor o andra mjukissaker i VATTENSKÅLEN istället.
    ajdå. jo,det har hänt här oxå att man fått fiska upp en dyngsur leksaksråtta
    Älskar mitt lillgull Tindra
  • Verkligen
    mysia skrev 2007-12-27 11:48:40 följande:
    Haha.. Min ena älskar hårnålar.. Han leker med dom och sen lägger han dom i skålen med torrfoder.. Ligger säkert 15 st där just nu, dags för en rensning idag..=)
    Kent 29/2 och Kent 21/3 2008!!!!
Svar på tråden Aktivera katt