• prayer

Rasta flätor

Funderar på att göra rasta flätor med hårförlängning. Nån som gjort och vet hur mycket det brukar kosta??Hur länge (ungefär) man kan ha dom i och hur gör man med tvätten av håret??Tränar och blir jättesvettig varje dag så man vill kanske kunna tvätta håret iblad!!

• Svar på tråden Rasta flätor
  • Jossebell

ringde min frissa för några år sedan och hon skulle ha 4000 för att göra det. löshåret "limmas" och man tvättar som vanligt men får inte ha balsam på "limmet" för då löser de upp. Mitt löshår satt dock kvar i flera månader och jag fick vålda bort dem..

• pixpix

Hej!

Jag flätar själv rastaflätor på folk så jag har ett ganska bra hum om det hela:)
    För det första: Vart bor du någon stans?
    Det beror ju lite på om man gör på en rastasalong eller om man kanske låter en kompis göra och själv beställer håret.
    Löshår kostar ca 50 kr/påse och ska man ha långt hår och har normaltjockt hår så skulle jag tippa på 5-6 påsar.
    Annars är det ju själva arbetet som folk tar betalt för och det kan röra sig mellan allt från 500-3000...

Håret tvättar man inte så ofta, just för att det inte blir skitigt... (Det ligger ju inbakat) men någon som man kan göra är att köpa specialschampo eller som jag gjorde: babyschampo. Det är milt och skonsamt för hårbotten och gör att man kännner sig lite mer fräsch;)

Lycka till!

• pixpix

Jossebell: Det är inte samma sak med rastaflätor, för du använder syntet-hår...

• prayer

oj 4000 jösses en hel förmögenhet juh!! men man kan alltså tvätta varje dag, det va ju bra!!Tack!

• prayer

Jag bor i Fagersta så jag tror att Örebro skulle va närmaste stället att gö på.......där har dom en "afro" salong. Skulle nog inte be nån kompis göra det, känns säkrast att gö det på salong

• pixpix

prayer: Mm, men en annan idé är att kolla så det inte är några afrikanska kvinnor osv där man bor som gör.
    De är proffs.. tro mig:)
    Och de tar ofta mindre än hälften av vad de tar på salong.
    Jag tar själv 700 kr plus kostnad för löshår och det tycker jag är ett ganska ok pris.
    De som tar uppåt 3000 kr tycker jag tar lite väl mycket...

• prayer

pixpix, hur länge brukar man kunna ha dom i??

• pixpix

prayer:
    Uppåt tre månader ungefär.
    Det beror lite på hur fort ens eget hår växer och om man tycker det är fult när de börjar sitta lösare där uppe, då brukar jag själv ha ett hårband eller liknande och på det viset kan man ha dem någon månad extra;)

• prayer

ok, 3 månader låter ju lagom, man har ju inte direkt lust att betala massa och sen inte kunna ha dom i så länge............Kan man ta ur dom själv eller måste man åka tillbaka till salongen och ta ur dom??

Svar på tråden Rasta flätor