• ellen81

Tomatsås till pizzan?

Snälla, ge mig era bästa recept på tomatsås till hemmagjord pizza!

• Svar på tråden Tomatsås till pizzan?
  • Dino78

Jag brukar blanda chilisås och tomatpuré! Enkelt och gott

DIF i själ och hjärta
  • Aros

Tomatpuré, ett stänk olja, hackad vitlöksklyfta, hackad basilika eller oregano och svartpeppar samt några droppar vatten i. Blir supergott.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • schottis

Passerade tomater, tomatpuré, salt, peppar, oregano, basilika, en nypa socker, vitlök. Kokas länge.

• schottis

Glömde en massa god olivolja också såklart.

• Kristin24

ketchup...bre på o krydda direkt på det..

Go och glad Kexchoklad
  • tinna

Massa soltorkad tomat (sån i marinad alltså), färsk tomat, vitlök, olivolja, basilika, gul lök. Kör allt i mixern /med stavmixern till en sås. Koka upp, smaka av med salt och en nypa socker. Ibland spär jag med lite krossad tomat eller tillsätter lite tomatpuré, beror lite på hur många färska tomater jag har i. Gillar inte krossad tomat nåt vidare så helst slipper jag den helt. Den här såsen blir helt fantastiskt god!

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • ellen81

Tack för alla tips! Körde på en variant av schottis tips efter ett liknande förslag av en kompis. Jättegott!

• kristinah

vi brukar köpa färdig pastasås typ "dolmio"

funkar alldeles utmärkt på fredagspizzan

• Svårt att hitta ledig signatur

Blandar efter tycke - tomatpuré (gamska mycket), olivolja, örtsalt, svartpeppar, basilika eller oregano samt vitlök om man vill + lite vatten till bra konsistens.

• Leah1

Så här gör jag:

Krossade tomater som får rinna av, har i tomatpure, vitlök och sen kryddor, även örtkryddorna.

Svar på tråden Tomatsås till pizzan?