Tomatsås till pizzan?
Snälla, ge mig era bästa recept på tomatsås till hemmagjord pizza!
Snälla, ge mig era bästa recept på tomatsås till hemmagjord pizza!
Jag brukar blanda chilisås och tomatpuré! Enkelt och gott
men sött
Tomatpuré, ett stänk olja, hackad vitlöksklyfta, hackad basilika eller oregano och svartpeppar samt några droppar vatten i. Blir supergott.
Passerade tomater, tomatpuré, salt, peppar, oregano, basilika, en nypa socker, vitlök. Kokas länge.
Glömde en massa god olivolja också såklart.
ketchup...bre på o krydda direkt på det..
Massa soltorkad tomat (sån i marinad alltså), färsk tomat, vitlök, olivolja, basilika, gul lök. Kör allt i mixern /med stavmixern till en sås. Koka upp, smaka av med salt och en nypa socker. Ibland spär jag med lite krossad tomat eller tillsätter lite tomatpuré, beror lite på hur många färska tomater jag har i. Gillar inte krossad tomat nåt vidare så helst slipper jag den helt. Den här såsen blir helt fantastiskt god!
Tack för alla tips! Körde på en variant av schottis tips efter ett liknande förslag av en kompis. Jättegott!
vi brukar köpa färdig pastasås typ "dolmio"
funkar alldeles utmärkt på fredagspizzan
Blandar efter tycke - tomatpuré (gamska mycket), olivolja, örtsalt, svartpeppar, basilika eller oregano samt vitlök om man vill + lite vatten till bra konsistens.
Så här gör jag:
Krossade tomater som får rinna av, har i tomatpure, vitlök och sen kryddor, även örtkryddorna.