LSS, det är inte så farligt hemskt med att min kärlek är som han är  
  han bara är sån, det betyder inte att han INTE bryr sig, han är bara inte den typen, och det har jag fått lära mig, men oboy vad sur och ledsen man varit många ggr, då man inte trott han bryr sig om mig alls!! men det gör han, och visar det på sitt egna lilla sätt  
  jag själv tror att det bottnar i rädsla för det han inte känner till och kan styra över... dvs min hälsa. 
men som vi har talat om tidigare här på tråden, även besvikelse över att jag inte kan/orkar göra lika mycket osv som tidigare...
ankissen,
det låter som en härlig släng av magsjukan! vi har haft en jättekonstig variant, har aldrig varit med om liknande: illamående i flera dagar, SEDAN kräkningar och/eller diareer, följt av illamående och sen kräkn och/eller diareer igen! sen finito...
men känningarna jag har haft har varit när jag varit på jobbet och jag tror som du säger gaser el avföring har passerat i tarmen och utlöst smärtan. den har ju gått över efter en stund, men det har varit skrämmande lik min smärta vid mitt inflammerade ställe i tarmen  
  så jag är lite nojjig nu... är fortfarande inte helt "bra" känner jag!
tindra, jag tror oxå att det finns en mening med att vi har dessa sjukdomar, men det är lite djupare funderingar än dina  
  annars tyckte jag att ditt svar var bra! hehe
Får jag lägga mig i debatten om medicin+grav??? 
Det viktiga är att mamman mår bra, då mår barnet bra, så resonerar de flesta läkare. De man talar med eller läser uttalanden från menar att ett skov vill man förhindra i den mån det går när man är gravid, och då är det bästa att fortsätta sin medicinering och må bra under grav. däremot att påbörja medicinering när grav är inledd verkar ju konstigt(enligt mig) då gör man väl det om man får ett skov isf. Men medicinering behöver inte betyda ngt dåligt eller farligt för fostret. Tack för att jag fick lufta mig i det ämnet  
  Hoppas du mår bra!
Lällas, jag hade oxå väldigt mycket svamp i underlivet förr, pga många pencillinkurer och det är aldrig bra för tarmen. som du är jag väldigt restriktiv till att ta det numera, men ibland har man inget val! hoppas du mår bättre vännen, skickar styrkande kramar
Grådis, tack för tipset  
  har testat det tidigare och tar numera proviva. Hur mår du?
Nalla, hur mår du tjejen??? det har varit tyst från dig på ett tag, kram
madde, låter kul med ilco! hade gärna hängt på, men är för gammal  
  grrr umpf!  

kramar jajja