Inlägg från: Axelpaxel |Visa alla inlägg
  • Axelpaxel

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

äiti: åh jag hoppas också det, håller de extra koll på barnet nu då?

• Axelpaxel

ankissen: äter du några mediciner?

• Axelpaxel

Det är många här som har fått IBS och en annan diagnos som chrons eller UC, är det vanligt att ha en dubbeldiagnos?

• Axelpaxel

lällas: stackare! *kram*!!
    Jag brukar också undra varför man har fått denna kroppen, vill med leva livet så ung som jag är gifte mig nyligen och grät nästan när jag knappt vågade äta ngt eftersom toan låg en trappa ner och det gick inte så fort och lätt och springa med klänningen

• Axelpaxel

jenny: hur går det med din diagnos? Får mna fråga vad du fick för bra svar? Jag väntar också på att få reda på ngt men de kan inte riktigt säga säkert vad det är

• Axelpaxel

ser att ni pratar om ärftlighet, kan berätta att jag har ngt som vi inte vet ännu vad

Min mamma har UC, Min mormor hade chrons (dog av det), min ena morbror har det, min andra morbror hade det också (dog av det)

Så i min familj har vi lite tarm problem tyvär, och när axel föddes kunde hans tarmar inte bearbeta maten som den skulle så jag funderar nu att kankse även han får ngt tarmfel ngn gång i framtiden

• Axelpaxel

tindras äiti och madde: precis som du sa så tog de bort så mkt av mormors tarmar att de inte kunde ta bort mer, så när hon till slut blev jättedålig kunde de inte ta bort mer och hon somnade in. Min morbror var bara 53 eller ngt sånt när han dog, han hade också opererat sig och jag tror att det blev i hela gången från magen till anus som blev så svårt skadat att det inte gick att göra ngt åt.

• Axelpaxel

mammasknodd: nej det känns lite läskigt! jag tycker jag har blivit lite deppig med sen jag fick reda på att jag ska ha detta hela livet. är så trött på allt planerande, att om jag ska åka och handla mat kan jag inte kolla på kläder samtidigt för jag måste hem på toa emellan isf. Och när jag ibland ska köra ngnstans måste jag vända för att jag får attacker som gör att ajg måste sitta på toa. Min mamma har också operarat bort så mkt som bara går, så jag är rädd att hon går samma väg till mötes som de andra i min släkt. Usch så deppigt förlåt mitt dystra inlägg!

• Axelpaxel

miss disa: usch, inte bra. Massa kramar till dig

• Axelpaxel

miss disa: jag glömde ju säga det jag egentligen skulle jag gjorde en sån undersökning tror jag, jag såg aldrig hur den såg ut em han förklarade det som en ballong som han kan tömma och blåsa i luft så han kan komma igenom, den pyste även ut luft i tarmarna så det spände jättemkt men gjorde inte alls lika ont som jag hade förväntat mig. Sen hade jag en snäll läkare för varje gång jag skrek, stannade han upp och lät mig vila 10 sekunder innan han fortsatte det kommer säkert att gå jättebra!!

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10