Inlägg från: Billy och Jag |Visa alla inlägg
  • Billy och Jag

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

MaddeK81 skrev 2008-02-17 23:53:33 följande:
    LSS: Har du ingen medicinläkare som du haft kontakt med tidigare? Har du det så ring mottagningen han/hon tilllhör och berätta hur det är med dig och kolla om läkaren kan ringa upp dig snarast möjligt. Läkaren kanske kan boka in dig för att träffa dig senare men ordinera vad du ska göra fram tills dess över telefon? Värt att prova iaf... Tror alltid det är lättast att få snabbast kontakt med den läkaren man träffat tidigare.
    jag har bytt län... och har ingen läkare här... har inte nån i det förra länet heller direkt... Har åkt in akut ALLA ggr jag har fått skov... men har då varit så dålig så att jag blivit inlagd.. då har jag varit sysslolös så jag har ju haft tid.. Nu vill jag inte missa skolan.

Min kontakt med mag och tarm har aldrig funkat.. har bara träffat dem genom akuten.. aldrig annars...
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag
    Fru U skrev 2008-02-17 23:59:47 följande:
    LSS, ring till gastromottagningen där du tillhör nu. Förklara att du har flyttat och att du nu är väldigt sjuk och att om de inte hjälper dig måste du knata ner och sätta dig på akutenFörstår att du inte vill missa skolan men om du inte tar tag i detta så kommer du att missa mycket av undervisningen när du blir ännu sämre
    ja jag får försöka med det.. fast annars när jag varit dålig och försökt få en tid så är väntatiden flera veckor.. veckor jag inte har..

Känns som att akuten är ett snabbt, men dyrt alternativ..
  • Billy och Jag

jag känner att jag behöver medecinering.. och det SNABBT.. kan inte ta mig till skolan som det är nu och kan inte vänta fler dagar.. har redan missat tillräckligt..

får se vad som händer i morgon.. ska sova nu.

Får ringa och höra.. men alla sånna nummer verkar ju vara dödshemliga :-P svårt att hitta.

• Billy och Jag

hejsan.

Fick en tid till VC i dag.. Hmm.. det var ju.. intressant!

Först så var han förvånad över att jag visste att jag hade UC.. och medans han kollade på min BARA mage frågade han om jag hade stomi... öhh.. jaha? Det borde han väll sett.
    Sen sa han att han inte trodde att jag tagit bort hela tjocktarmen. jo det har jag.
    Han försökte låta som att han visste mer om min sjukdom än jag.. det gör han icke.
    Sen trodde han att jag inte alls var sjuk.. utan att jag var stressad.. men ville ta prover ändå.. bara för att.. sen skulle jag få remiss till mag och tarm och då komma in om 3 veckor..
    Tog prover.. snabbsänkan var 49, då fattade han att jag inte fejkade.. :-P Så jag fick remiss inom en vecka ist och colifoam skum..

Så nu är det bara att vänta..

• Billy och Jag

blää,,, egoinlägg igen..

har nu 39.3 i feber.. hade 38,6 för nån timme sen,,, men tror ni att febern kan ha stigit för att jag låg varmt nerbäddad??

vill inte åka in .. skulle göra de om jag fick feber, diaree eller blödde.. kan väll kryssa i allt där...

• Billy och Jag
    Rebecca93 skrev 2008-02-20 10:30:48 följande:
    ni som gjort operationen till stomin har ni fått dricka medel innan för att tömma magen
    nä det tror jag inte att jag behövde göra... men jag fick ju inte äta nått innan.. men så är det nog vid de flesta operationer.

Jag är hemma ännu, som ni förstår..

Usch.. fick en läkartid i dag.. skulle ju få vänta max en vecka.. och det sa de i måndags.. men den 4.de fick jag en tid.. för KOLOSKOPI.. jag har ju inte ens nån tjocktarm Dessutom så skulle jag laxera (phosporal, är det det ni säger är så äckligt??) dagen innan och inte äta nått..
    Jag har alltid förut bara användt microlax.. eftersom att jag inte har nån tjocktarm.. Varför ska jag nu behöva laxera så mycket?!

Inte för att jag tänker gå med på det.. no way.. jag gör INGA undersökningar.. vägrar dom söva mig då vägrar jag gå med på det också... För rädslan och den psykiska smärtan som en sån undersökning medför för mig övervinner viljan att må bättre.. tyvärr..

Och hur ska jag klara mig till den 4.de Det är långt dit.. Jag håller ju på att krevera NU redan :-P

Men jag blir osäker.. tänk om det är influensa jag har?? För jag har feber, hosta och snuva kom litegrann nu i natt.. och är allmänt loj. Men å andra sidan så tror jag att jag haft lite feber sen i torsdags... det är först i måndags eller nått som jag blivit sämre över lag...
    Vaknade i morse med 38.5 grader.. de är ganska högt för att vara morgon.. tog panodil.. gick ner till 37,7 och nu har jag 38.2... jippie..

Vad jag svamlar på :-P
  • Billy och Jag

ja, om det inte blir bättre, eller bara sämre då tvingas jag ju åka in... Som grädden på moset fick jag mens i dag också.. flera dagar för tidigt.. Grrr.. vad lycklig jag blir.
    Jag hade en böld precis bredvid skithålet som sprack och nu är det ett öppet sår där som verkligen SVIDER!! Jag bävar för att gå på toa.. Plus att jag fått nått annat som svider som bara attan.. Nått utslag eller nått.. förmodligen för att jag torkat mig så mycket.

Jag använder nu idominsalva för då torkar jag på salvan ist för direkt på huden.. men det gör ändå jätte ont.. Nått annat tips?

• Billy och Jag

hej på er.. Tack för alla era svar...
    Tänkte på det att min snabbsänka var ju förhöjd i måndags.. 49.. kan den vara det även om det är influensa på gång?

Jag vet inte om magen är så mycket sämre än förut.. eller jag var ganska kass i kistan i helgen.. men sen jag fick colifoam så behöver jag inte gå på toa lika ofta... Jag är så klart lös i magen.. men det är jag jämt.. och nu har jag inte ätit nått på några dagar.. pga blåsor i munnen... och det kan man väll också få vid influensa?
    Blöder gör jag ju också få och då..

Var ute med hunden i skogen i dag.. det gick bra.. blev trött och vilade på en sten.. Men hade inte problem med magen.. brukar annars få kuta hem..

Så jag börjar mer och mer tro att det är influensa jag fått.. mitt ex hade det för 2-3 veckor sedan.. då umgicks vi en del.. vet inte om jag kan smittas så sent.. men ändå!

Nu känns det inte riktigt som vid ett skov.. utan jag har feber och huvudvärk.. dricker resorb och en massa juice.. är väldigt orkeslös.. men det kan väll hänga ihop med att jag inte ätit nått knappt sen i lördags eller nått.. Vid mina tidigare skov har jag haft en EXTREMT stressad tarm som vill tömmas JÄMT.. nu är jag mest gasig. men det blir jag när jag inte ätit.

Åh, jag vill verkligen få rätt medecin och bli bättre i tarmen Men jag kommer inte klara av att göra en sån undersökning. Har redan gjort för många... vet inte om jag ska orka leva med den tanken.. att jag ska strunta så i min egen själ så att jag går med på att göra det mot min vilja... *snyft*

Sorry att mina inlägg blir så egocentriska..

• Billy och Jag
    MaddeK81 skrev 2008-02-20 19:07:21 följande:
    LSS: Dina ord beskriver så väl hur jag har känt/känner också!"Åh, jag vill verkligen få rätt medecin och bli bättre i tarmen Men jag kommer inte klara av att göra en sån undersökning. Har redan gjort för många... vet inte om jag ska orka leva med den tanken.. att jag ska strunta så i min egen själ så att jag går med på att göra det mot min vilja... *snyft*"Det verkar som du och jag upplever det ungefär likadant med dom här undersökningarna och psykiskt så känns det då som ett övergrepp mot sin kropp. Fruktansvärt svårt att uppleva det så och samtidigt handskas med dom här sjukdomarna, undersökningarna verkar ju aldrig ta slut! Förstår att du försöker tänka ut olika förklaringar till ditt mående och till att det skulle va "onödigt" att åka in just nu, det är så vi funkar. Du gör självklart som du själv vill men se iaf på hur många vi är härinne som hejar på dig, vill dig väl och råder dig till att åka och träffa en läkare. Nu. Som Fru U skrev, i värsta/bästa fall så blir du hemskickad igen... Kram!
    ja usch... så känns det.. Vet att jag inte kommer att klara en till undersökning.. kommer att bryta ihop..

om jag inte mår bättre i morgon så åker jag in... för influensa kan väll inte hålla i sig hur länge som helst heller? Har ju ändå haft feber i en vecka typ.. :-P

Fast läkaren på VC sa att jag inte hade feber.. då hade jag 37.8.. för mig är det feber om det är mitt på dagen.. det ökar ju alltid till kvällen... då var kl 14.. Eller hur tycker ni?
  • Billy och Jag

hej på er..

Nu känns det lite lite bättre... vet inte hur de är med febern.. tempen pajjade.. hmm.. men det är väll jämna plågor..

Lovade Daniel att vi kunde åka in i dag om det inte blev bättre... känns lite dumt med nått som håller mig borta från sjukan är att det är ju så dyrt :P Jag har knappast råd att ligga inlagd.. och inte heller de 300 det kostar att komma in på akuten
    Jag kan inte minnas att jag betalat för att åka in akut förut.. men jag har varit in med Daniel två ggr för hans allergi... 600 spänn.. :-P (alltså i Gävle).
    Man måste ju betala räkningar och köpa skolböcker också.. Suck,, det suger att vara student :-P

usch.. jag svettas som en gris :-P Känns som att febern går upp och ner hela tiden :-P Hade 38 i morse vid 9 tiden.. hade då tagit panodil ett tag innan också.. sen pajjade tempen.. suck. :-P

Åh jag är hungrig.. :-P Har ju inte ätit sen i måndags.. Bara yoghurt... Men i dag fick jag i mig en hel skål med yoghurt.. tidigare bara några skedar.. så det är ju en liten förbättring..

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10