V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
Min kontakt med mag och tarm har aldrig funkat.. har bara träffat dem genom akuten.. aldrig annars...
jag känner att jag behöver medecinering.. och det SNABBT.. kan inte ta mig till skolan som det är nu och kan inte vänta fler dagar.. har redan missat tillräckligt..
får se vad som händer i morgon.. ska sova nu.
Får ringa och höra.. men alla sånna nummer verkar ju vara dödshemliga :-P svårt att hitta.
hejsan.
Fick en tid till VC i dag.. Hmm.. det var ju.. intressant!
Först så var han förvånad över att jag visste att jag hade UC.. och medans han kollade på min BARA mage frågade han om jag hade stomi... öhh.. jaha? Det borde han väll sett.
Sen sa han att han inte trodde att jag tagit bort hela tjocktarmen. jo det har jag.
Han försökte låta som att han visste mer om min sjukdom än jag.. det gör han icke.
Sen trodde han att jag inte alls var sjuk.. utan att jag var stressad.. men ville ta prover ändå.. bara för att.. sen skulle jag få remiss till mag och tarm och då komma in om 3 veckor..
Tog prover.. snabbsänkan var 49, då fattade han att jag inte fejkade.. :-P Så jag fick remiss inom en vecka ist och colifoam skum..
Så nu är det bara att vänta..
blää,,, egoinlägg igen..
har nu 39.3 i feber.. hade 38,6 för nån timme sen,,, men tror ni att febern kan ha stigit för att jag låg varmt nerbäddad??
vill inte åka in .. skulle göra de om jag fick feber, diaree eller blödde.. kan väll kryssa i allt där...
ja, om det inte blir bättre, eller bara sämre då tvingas jag ju åka in... Som grädden på moset fick jag mens i dag också.. flera dagar för tidigt.. Grrr.. vad lycklig jag blir.
Jag hade en böld precis bredvid skithålet som sprack och nu är det ett öppet sår där som verkligen SVIDER!! Jag bävar för att gå på toa..
Plus att jag fått nått annat som svider som bara attan..
Nått utslag eller nått.. förmodligen för att jag torkat mig så mycket.
Jag använder nu idominsalva för då torkar jag på salvan ist för direkt på huden.. men det gör ändå jätte ont..
Nått annat tips?
hej på er.. Tack för alla era svar...
Tänkte på det att min snabbsänka var ju förhöjd i måndags.. 49.. kan den vara det även om det är influensa på gång?
Jag vet inte om magen är så mycket sämre än förut.. eller jag var ganska kass i kistan i helgen.. men sen jag fick colifoam så behöver jag inte gå på toa lika ofta... Jag är så klart lös i magen.. men det är jag jämt.. och nu har jag inte ätit nått på några dagar.. pga blåsor i munnen... och det kan man väll också få vid influensa?
Blöder gör jag ju också få och då..
Var ute med hunden i skogen i dag.. det gick bra.. blev trött och vilade på en sten.. Men hade inte problem med magen.. brukar annars få kuta hem..
Så jag börjar mer och mer tro att det är influensa jag fått.. mitt ex hade det för 2-3 veckor sedan.. då umgicks vi en del.. vet inte om jag kan smittas så sent.. men ändå!
Nu känns det inte riktigt som vid ett skov.. utan jag har feber och huvudvärk.. dricker resorb och en massa juice.. är väldigt orkeslös.. men det kan väll hänga ihop med att jag inte ätit nått knappt sen i lördags eller nått.. Vid mina tidigare skov har jag haft en EXTREMT stressad tarm som vill tömmas JÄMT.. nu är jag mest gasig. men det blir jag när jag inte ätit.
Åh, jag vill verkligen få rätt medecin och bli bättre i tarmen
Men jag kommer inte klara av att göra en sån undersökning.
Har redan gjort för många... vet inte om jag ska orka leva med den tanken.. att jag ska strunta så i min egen själ så att jag går med på att göra det mot min vilja... *snyft*
Sorry att mina inlägg blir så egocentriska.. ![]()
hej på er..
Nu känns det lite lite bättre... vet inte hur de är med febern.. tempen pajjade.. hmm.. men det är väll jämna plågor..
Lovade Daniel att vi kunde åka in i dag om det inte blev bättre... känns lite dumt med nått som håller mig borta från sjukan är att det är ju så dyrt :P Jag har knappast råd att ligga inlagd.. och inte heller de 300 det kostar att komma in på akuten
Jag kan inte minnas att jag betalat för att åka in akut förut.. men jag har varit in med Daniel två ggr för hans allergi... 600 spänn.. :-P (alltså i Gävle).
Man måste ju betala räkningar och köpa skolböcker också.. Suck,, det suger att vara student :-P
usch.. jag svettas som en gris :-P Känns som att febern går upp och ner hela tiden :-P Hade 38 i morse vid 9 tiden.. hade då tagit panodil ett tag innan också.. sen pajjade tempen.. suck. :-P
Åh jag är hungrig.. :-P Har ju inte ätit sen i måndags..
Bara yoghurt... Men i dag fick jag i mig en hel skål med yoghurt.. tidigare bara några skedar.. så det är ju en liten förbättring..