Inlägg från: Billy och Jag |Visa alla inlägg
  • Billy och Jag

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Madde: Åh, vilken tyrann du är.. haha..
    Nu känner jag mig mycket piggare.. men det beror nog på att jag fått i mig lite käk.. jag "stretchade" munnen lite.. hehe.. så att jag inte skulle ha lika ont då fick jag i mig lite.. Men tempen visar 38.3... Om man nu kan lita på den.. det stod ju "Lo" tidigare i dag så jag tänkte att den va trasig då...

Jag ska fundera och känna efter.. Känns så dumt att åka in om jag ändå blir frisk av mig själv.. om det nu visar sig att det "bara" är influensa..

Finns det nån tid som är bättre att åka in på? jag brukar alltid åka på morgonen.. men var in med Daniel båda gångerna på nätterna.. då va det lugnt och det gick ganska fort.. men det beror väll på vad man har för åkomma.. han hade andnöd :-P De prioriteras väll fortare..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag

hej vänner!

Jag åkte in... Blev inlagd och är det ännu :-P Men är nu hemma lite.. ska åkain vart åttonde timme och få medicin...

Jag ligger på infektionsavdelningen tror jag.. lungor eller nått.. tydligen var det inte tarmen.. utan nån infektion.. hade 39.4 i feber och crp på 135.. stigit från 49 i måndags :-P
    Skulle få åka hem i dag.. mår ganska bra.. MEN min sänka är fortfarande 115 :-P Så därför tåg jag permision.. lite drygt att åka dit hela tiden bara :-P

Men jag är såå stolt över mig själv... Jag har blivit vuxen.. haha.. klarade av att ligga på sjukan själv.. visserligen i ett eget rum.. men ENSAM! Det har jag aldrig gjort förr..

Hade också svamp i munnen.. så det var nog en stor anledning till att jag haft så ont..

Läkarna vet inte vad det är för fel faktiskt.. dom trodde lunginflamation eller urinvägsinfektion... men urinprovet visade inget och lungorna låter bra.. så jag har ingen aning..

Men såret i rumpan har läkt.. Hehe.. men det onda på blygläpparna sitter kvar.. Tänker om jag kanske fått herpes.. har ju det i munnen.. kanske man kan bli infekterad av det? att det höjer crp? Ska nog fråga..

Om nån undrade art jag tog vägen Hehe..

Hoppas ni andra mår bra i vårsolen

• Billy och Jag

i dag blev jag utskriven.. men fan vilket krångel :-P
    Från en sjuksköterska.. hon har tjatat och gnällt hela helgen :-P Inte en gammal tant heller.. utan hon var inte mycket äldre än mig..

det var sagt att jag skulle få medicinen intraviöst först och sen övergå till tabletter... hon blev sur när jag inte kunde komma in på kvällen och få min dos (ingen skjuts, ingen bil) så hon sa att jag blir utskriven på egen risk men jag ska inte få några tabletter då..

Då frågade jag om det inte är värre att gå helt utan.. "ja men du väljer själv att ta den risken"...
    Nej det gjorde jag inte :-P Jag ville åka hem med tabletter.. läkaren skrev ut tabletter också..Det var bara hon som krångla.

min sänka är nu ca 80.. det är inte såå högt för att vara mig.

Fick också tabletter mot herpes.. gynundersökningen var extremt smärtsam kan jag säga :-P

och jag har ögoninfektion igen så jag ser inte klok ut igen med min stora pupill hehe..

• Billy och Jag

Nalla: OJ vad tiden går fort.. är det bara 21 dagar kvar..? Det var ju nyss du berättade om det känns det som!! Vad spännande!!!

• Billy och Jag
    Fru U skrev 2008-02-26 22:47:37 följande:
    Har precis kommit hem. Sur som bara denKom dit halv sex. Klockan 10 hade jag fortfarande inte träffat en läkare och de visste inte när en läkare skulle komma hellerEftersom jag vet att de träffar en inom fyra timmar om det anses som en akut sak så gick jag helt sonika hem. De ansåg uppenbarligen inte att mina smärtor var akuta eftersom jag inte låg ner och kved hela tiden (trots att berättat att jag tog oxynorm-morfin-innan idag)Whatever *sur smiley* Har jag ont imorgon bitti så ringer jag till kontaktsjuksköterskan så går hon o haffar doktorn på studs och någonting händerFattar fortfarande inte hur de kunde o-prioritera mig på akuten, med oklar buk (som det heter på läkarechargong) och när jag tagit så starka värktabletter och ändå kände smärtaSka äta middag nu (har ju inte ätit på många timmar nu)kram allihop
    Tvi vad jobbigt!!
    Jag hade också gått hem... Även om jag hade hoppats att du inte åkt hem.. men jag förstår dig.

*kramar*
  • Billy och Jag

suck.. börjar bli sjukare igen..

Orkar snart inte mer... FAN!

Förstår nte varför febern inte går ner.. 38.1 efter panodil.. svettas som en gris.. frös nyss som bara den..

Blir så less..

• Billy och Jag

FruU: nä.. försökt ringa avdelningen.. men de kunde inte hjälpa.. skulle ringa mottagningen men de hade bara telefontid på måndagar.. Suck.

fryser och har 38.3 nu.. inte så jätte högt.. men det räcker för att jag ska bli orolig..

Träffade ju läkaren i går för ett återbesök.. men på honom lät det som att han knappt ville ge mig ett sjukintyg..

• Billy och Jag

grådis: ja jag fick antibiotika i tablettform.. tre ggr per dag.. Tycker också att jag borde kunna få ha nån att kontakta.. han tyckte att jag skulle fixa en kontakt med en husläkare.. menade att jag behövde det.. men husläkare vet ju inte så mycket specifikt om mina sjukdomar.. det är min upplevelse..

har även ont i ögat ännu.. Det brukar gå över efter en dags kortisondroppande.. och jag har inte fått träffa nån ögonläkare och vet inte heller hur jag ska trappa ner dropparna.. Glömde bort att fråga om det i går..

• Billy och Jag

fruU: jag brukar få iriter i ögonen... det hör ihop med reumatismen.. jag sa få remicade på onsdag.. men det säga ju att man inte ska ta remicade i samband med en infektion.. vilket jag har

jag ska försöka få mer hjälp i morgon.. blir så less på min kropp.. Jag vill också leva..

Och nästa vecka så måste jag gå till skolan.. blir såå stressad.. men HUR ska jag orka?!?!

• Billy och Jag
    Fru U skrev 2008-02-28 18:39:14 följande:
    Jag vet vännen, det är skit att må skit. Men du kommer att bli bättre igen och du kommer att få det liv du vill, detta är bara en tillfällig svacka
    Tack.. kan behöva den påminnelsen ibland..

Ska vila lite nu..

kram på er.
  • Billy och Jag

hej på er.. mår lite bättre nu.. 37.2 i temp.. det är ju inte så högt.. får se hur det utvecklas!

Blir så jävla irriterad.. jag fick ju herpes, där nere, förmodligen så smittade jag mig själv från munnen.. och nu har min pojkvän fått det med.. men har får ingen hjälp!! Gävleborg vägrar hjälpa honom för att han hör till Dalarna.. han har ju jätte ont Och han kan ju inte bara åka hem hur som helst heller.. han har ju praktiskt taget flyttat hit och har ju fullt upp med att passa upp på mig.. Stackars..

Kan man åka till akuten med sånna grejjer också? Medicin måste man ju få fort om det ska ge verkan på herpes.. men det verkar ingen förstå!

• Billy och Jag

68an: Long time no see!
    Du har då extrem otur när det gäller läkare.. Men vem har inte det.. Finns ju många arselen!

Har totalt missat att du brytit armen.. vad hände då? jag är lite efter här.. :-P Hänger ju mest här när jag själv är sjuk.. haha.. nä men det har blivit så på sista tiden... Men jag tappar ju bort mig i alla inlägg annars..

i dag har jag nog inte haft nån feber.. lite skumt hur jag jag kunde ha över 39 i går kväll och må bra i dag.. :-P men jag ska väll inte klaga

Adios!

• Billy och Jag

hej mina vänner...

Jag har ett brustet hjärta.. Det höll inte så vi gjorde slut precis... Kommer sakna honom.. Men det är det enda rätta...

• Billy och Jag

68an och grådis: jag har redan gjort det misstaget.. mååånga ggr!! :-P Men nu ska jag satsa på mig själv!!

Vi är vänner.. ingen osämja.. Det känns bra.. men ledsamt...

• Billy och Jag

tjenare sötisar!!

Har inte läst så mycket.. ville bara komma in med lite glädje.. ska ut på krogen i kväll och bara ha det roligt och flörta! Första gången jag är singel på 8 år.. Sen jag var 14 alltså...

Hoppas ni andra också får det bra i helgen!!!

• Billy och Jag

hej på er..

Jag hade jätte kul i går.. det blev väldigt sent.. men jag fick tänka på annat och ha kul.. Visserligen slutade kvällen med att jag tänkte på Daniel och blev låg... Tur att jag hade mina vänner då...

Nu har jag kommit hem.. första gången jag är ensam och det känns tungt.. Saknar honom så mycket..

• Billy och Jag
    skrutteluttan74 skrev 2008-03-09 21:10:25 följande:
    HAr ni mycket Järn i vattnet ???Det har vi.JAg hade 146 i järn värde,förlorade över två liter blod i samband med missfallet i oktober och sjönk till 94,nu ligger det på 122 utan järn tillsatser Hela mitt snart 34 åriga liv,har jag legat runt 100 i järn värde,redan då jag var liten,blödde jaG mycket i mage & tarm och har alltid haft lågt järn värde,tills vi flyttade hit 2002, efter det har jag inte haft lågt...Bra med järn vatten ibland
    Vad avundsjuk jag blir.. Kan jag bo hos dig??
  • Billy och Jag

Snyft... Är så nere.. Har gråtit non-stop i flera dagar nu... vill ha en torr dag snart.. Men det känns avlägset...

Hur FAN går man vidare? Utan den man älskar..

• Billy och Jag

hej på er.. I dag känns det bättre.. har blivit bjuden på fest i helgen och har även börjat nätdejta lite.. Även om jag inte är redo att träffa nån ny eller så.. men att detja lite sporadiskt måste jag väll kunna.. kan se lite ljusare på framtiden nu...

Jag klarar mig... *pust*

Tack för era fina ord.. även om det inte hör till VVS...

• Billy och Jag

Skål mina vänner..

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10