Inlägg från: Tindras äiti |Visa alla inlägg
  • Tindras äiti

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

gud ingen e inloggad!!!*panik*
    vad händer direkt efter man tagit en pre- clyxma, måste man akut tömma tarmen som vid ett lavemang?
    måste man ligga på vänster sida å sen på mage??
    jag e ju på smällen jag kan inte ligga på mage!!!!
    ja e jätte nervös tänk om jag får jätte panik i natt å inte hinner på toa......*skräck* vill ju inte ha en train spoting scen här hemma mitt i natten...snälla svara så fort ni kan

• Tindras äiti

sån där pre-clysma ..? en flaska med vätska...predi???kortison

• Tindras äiti

ok a får nog göra d...ska man undvika att itta efteråt lr? bara lägga sig å sova...

• Tindras äiti

han trodde att inflamationen satt sig tunntarmen oxå , så den ska ju ganska långt upp. men blir man inte nödig när man trycker upp så mkt vätska?

• Tindras äiti

ok så d kommer komma ut ialf...då e d nog bäst å ta den en stund innan man tänkt gå å lägga sig kanske...

• Tindras äiti

så då gör d inget om man måste gå på toa efter dom tio min då? gud ja fattar inte varför ja e så nervös??

Molle72 skrev 2008-02-09 21:47:19 följande:
    tindras äiti: Man ska ligga på vänster sida när man tar det. Helst precis innan sänggående. När Rebecca fick det sa de att på ca tio minuter har tarmen tagit upp det. Lycka till.
  • Tindras äiti

nä d e ju inte hela världen

vill bara va berädd på vad som händer, e själv i kväll med den lilla.

• Tindras äiti

molle: va menar du? blir hon hård i magen typ som en plugg å sen kommer allt löst ändå? jag e inte riktigt säker på vad d e som ska hända lr bli bättre med den här men e d meningen att diareerna och blödningarna skall sluta?

• Tindras äiti

ok a d lät skumt, ja tar nog å lägger en handuk ja mä å ser till att ha fri väg till toan...tack för att ni orkat svara så här sent nu jävlar skall d bekämpas inflamation i kväll

• Tindras äiti

godmorgon allihop d gick bra igår med clysman, fick inte ut allt ur flaskan dock, va lite bökigt med en magen (man e ju inte så jätte rörlig med den ståendes rätt ut). fick gå på toa efter 2 timmar så nån verkan gjorde d nog. tack för allt peppande igår kväll

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10