V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
ja usch ja... nu har jag ätit chokladpudding :( ajaj!
ja usch ja... nu har jag ätit chokladpudding :( ajaj!
Madde; Jag är nyfiken! Hur gick det i helgen på ILCO träffen??
Hej!
Jag ska gå på föredraget, men vi har det i Ronneby den 3/3, ska bli intressant att lyssna på! Om jag nu kan komma dit, är "bara" 3 mil men det kan vara väldigt långt ibland!
Sitter å hoppas på att mina näringsdrycker ska komma nu i dagarna, har inte många kvar, så jag får snåla... Missade att beställa nya.
Nu ska jag proppa i mig min lunch - 15 st 1grams lestid, mumsigt
Fru U, Åk in med dig! Inte bra att du har ont, så det ärlika bra att kolla upp det!! Skickar en styrkekram! :)
www.doktorsguiden.se/
gå in där och se om du kan hitta läkaren och sätta betyg!!
Så ska man ju inte behandlas!! Helt otroligt!
JennyF; Usch å fy, så ska du ju inte behöva må! Det måste ju finnas något man kan göra! Spyr du då för att det inte finns mer plats i magen så att säga? Du måste ju få hjälp!! Åk in å ta ngn med dig som står på sig (kan tänka mig att du inte orkar nu) . Vad säger läkarna om det? Eller var det dig som de (Också!) ignorerade? VAd har du för näringsdryck?
Hej HAllå!
Jag tyckte att inte tunntarmsröntgen var några problem, jag drack själv kontrasten, iom att min tarmar är så snabba så kom det ner lika snabbt, sen får man ta några bilder, vänta en stund sen ta några till, så att man ser att det rinner igenom, har man mycket ont i magen innan så kan det vara jobbigt när de trycker på magen, för att få bättre bilder. Men i stort sett så var det inga problem. Så det kommer att gå bra! :)
Igår kväll var jag på föreläsningen 'Crohns sjukdom och ulcerös kolit - idag och i framtiden'
Det var riktigt intressant, antar att den är likadant upplagd på alla ställen, så ska den vara i närheten av er, så gå på den!
Japaner har inte den s formade delen av tarmen (sigmodium?) så de är lättare att koloskopera! :)
Doktorn har ju rätt oxå i att det är en systemsjukdom, det påverkar ju inte bara en sak utan mycket mera i hela kroppen.
De gick igenom skillnaden på ulcerös och crohns med, visste inte att det var så stor skillnad. Ulcerös finns bara på tarmslemhinnan och börjar i ändtarmen och kan gå uppåt, men även stanna där. Crohns går igenom hela tarmväggen och kan ju finnas lite här å där i tarmen/magtarmsystemet.
Kanske kommer på något mer senare, det var så mycket att ta in!
Hoppas att ni mår ok! (Jag mår apa :( )
Kram!
ett litet tips! Skriv ner frågor under tiden de pratar, jag kom på en massa frågor under tiden, men när de skulle skrivas ner å lämnas in så kom jag inte ihåg en enda... :(