• 68an

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Nu ska jag slarva med stor bokstav osv igen men det är för att jag är trött i handen. har en fråga till er, relativt ot men ni brukar ju vara att lite på

sjukskriven o jobb går ju inte alltid ihop så bra o mitt samvete är lite dåligt men samtidigt har jag lärt mig att bli bättre där o kan tänka stundtals...det är min hand o arm det handlar om o jag som ska leva med det...ja nu är det ju den biten som ni säkert vet.

jag blev ju sj till att börja med hela gips tiden o sedan hamna jag ju hos handterapeut o fortsatt sj men bara 1v men det skulle ordna sig sa terapeuten. Idag då jag var hos terapeuten så bad hon mig då vi var klar att gå förbi ortopedens reception för att be dom förlänga min sjukskrivning o skicka intyget till mig, hur länge det blir på detta intyg vet jag inte.

iaf. tror jag att min arb.plats förväntade mig tillbaka direkt efter gipsavplockningen så att det blev 1 v till var nog en stor besvikelse. idag ringde jag igen o sa att jag inte kommer nästa vecka heller o hur länge jag blir borta vet jag inte. inga samtal har jag tagit med chefen då han varit upptagen varje gång jag ringt så jag har pratat med en av kollegorna o hon är förstående men tycker att det är tråkigt men det är helt ok. däremot har jag en manlig kollega som i mina ögon lever för jobbet, det är hans allt o min upplevelse är att man går till jobbet typ jämt. gliringar kommer o går i dessa situationer o när det återkommer så är det inte bara på skämt i mina öron, nåt allvar finns i det oxå.
    Först var det att jag kan jobba med min vä. hand o idag var det om det spritt sig till skallen, mitt jobb var ju bara att lyfta telefonluren osv. allt detta sägs i bakgrunden medan jag talar med den kvinnliga kollegan o i längden är det inte kul, jag mår väl nog dåligt mot dom då jag inte är där men nu är det inte lämpligt för mig att arbeta, för tidigt enl. handterapeuten o bil får jag inte heller köra så jag kan ju inte ta mig till jobbet heller på något sätt mer än att få en chaufför.

jag blev ju lite less idag på dessa kommentarer så jag bad hon jag prata med att visa fingret åt min manliga kollega o hälsa att om mitt jobb är "bara" så vore det kanske inte så svårt att hitta en vikarie för mig.
    jag blir trött på det för det är knappast nån tröst för mig i eländet.

skulle ni bli stött av såna kommenarer som håller i sig?
    om jag inte släpper detta el. om det kommer fler kommentarer så ska jag prata med honom för jag tycker att det är ett dåligt sätt att vara så mot en som är sj.

ett annat ex. jag slutade 10 min tidigare, skulle på las, en dag förra året men jag hade oxå jobbat över upp till 2 tim flera ggr/v var o varannan vecka. jag går ut till min bil, chefen har jag pratat med o det är inga problem. när jag kommer till bilen så ringer min mobil o det är den manliga kollegan "började du inte kl... i morse" ja svara jag, har du koll på mig? nä han skojade ju HA HA HA lagomt kul!
    nästa dag när jag börja gick jag inte till honom...jag börjar nu så du vet. ville ge han en knäpp på näsan.

nä jag tror nog inte alls att såna här saker är skämt el. vad tror ni?

tack för att jag fick, el. tog mig friheten att babbla av mig lite

• 68an

bc.se tack för svaret. tror inte på det med chefen, tror att chefen är besviken oxå men inte på mig utan på situationen. iofs är det nog så med kollegan oxå tror jag men han kunde ju välja vad han sa, ingen mår bättre av att göra bördan tyngre!
    han har nog en arbetsmoral som jag aldrig skådat o då tycker jag att min är hög men normal med viss överdrift så ska man nog släpa sig till jobbet tom efter att man åkt till sankte per...lite de stuket visar han upp i mina ögon så jag är kanske schåpig?! ska köra på ändå men jag har ju mina sjukdomar o men efter en olycka så jag vill inte dra på mig mer skit för att jag skulle va dumdristig o inte lyssna på handterap. o en sån sak kanske kan vara svårt att förstå för en kärnfrisk arbetsnarkoman.

nu måste jag vila handen fast jag iofs inte skriver med den onda
    natt o kram på dig

• 68an

Tack lärka.se Lite har jag läst men inte mycket så jag ska kanske passa på att läsa lite mer om det nu när jag har tid.

Bc.se trist med denna väntan för dig Men du verkar vara en riktigt stark o glad tjej i mina ögon o det är ju tur i all röra. Hoppas att det löser sig för dig riktigt snart!

Grådis.se TACK Kanon att få lite info. Hoppas det blir givande för er och kul att du o Maija får träffa varandra.
    Tack igen men skyddsombud?! Sånt har vi inte där men jag ska ta tag i det. Nä telepatiska har jag insett för många år sen att dom inte är

Fairyfloss.se Jag lider med dig. Vet hur det känns och att man deppar ihop mellan varven, inte så konstigt. Hoppas verkligen att det går år rätt håll nu så du får samla krafter för det som komma skall. Kram

Mammasknodd.se Tack Ja om jag kunde svara på om det kommer fortsätta så där. Troligast inte, det kommer o går och hur tätt är svårt att veta. Imitt fall har jag haft mer skov med blod än varit skovfri dom senaste 15 åren MEN *peppar peppar* jag har ALDRIG varit så här pass bra så länge som jag är nu efter jag fick byta bort asacolen i oktober. Jag har inte haft en helt perfekt tarm men enormt bra motför jag är van under detta år så jag tror att det är medicinbytet som gjort det. Dessutom tog sulfasalazinet jättebra på mina dåliga leder så jag känner mig hoppfullare än nånsin än vad jag gjort under dom senaste 20 åren.
    Vet inte vad du tar för mediciner och under hur lång tid du tagit dom så då är det ännu svårare att gissa sig fram men jag hoppas att de är på väg åt rätt håll för dig.
    Kram

Lss.se Tråkigt! Såg att du hade stora problem med blåsor o sånt oxå. Du verkar ändå se framåt o tycka att det är det enda rätta så det underlättar ju lite.
    Får jag låta som en tråkig gammtant?! Gör inte som jag gjorde, kunde inte vara ensam o rusa in för fort i nya relationer innan jag knappt hade hunnit avsluta den gamla o därmed gav jag mig aldrig chansen att bearbeta, bygga en bra självkänsla utan kastade allt bakom axeln och då kommer det ikapp en förr el. senare. Lev ensam ett tag, lär dig njuta av det och utveckla dig själv, tycka om dig själv innan du ger dig i kast med mannen i ditt liv Usch så tråkigt jag låter va
    Tröstkram

Fruu.se Tråkigt att det blev en sådan upplevelse.

Krya på er alla sjuklingar, skönt att ni mår bra ni som gör det, lycka till med alla graviditeter och trevlig resa Lällas.se
    Kramar

• 68an

grådis.se tack för ditt eviga engagemang
    Vi bör nog gå under idrottsförening och bara på kansliet sitter vi 6 st och utöver det är det ju en massa anställda spelare, tränare osv.
    Ska kika på länken. tack!

Lss.se Jag ana det Jag har gjort det hela livet och fatta det först kring 35 års åldern. Du är ju så ung så ta det på allvar nu för det är ingen bra väg mot sig själv att göra som jag o grådis så gör det bättre o gå inte i våra fotspår.

Skönt att ni inte är osams men tråkigt att det känns ledsamt men det gör det ju alltid vare sig man vill gå ifrån varandra el. inte men efter sol kommer regn så rid ut vågen och börja ta hand om dig själv, bara dig själv
    Kram

• 68an

mammasknodd.se Nu har jag ju tagit flera olika sorter under dom senaste 20 åren men asacol hngde med alla år som underhållsmedicin, 6 tabl./dag och nu när jag böt ut dom i höstas mot salazopyrin så har allt blivit mycket bättre med magen, tom mina ibs problem men jag fick tjata länge om detta, i 2 år minst innan jag fick en ny läkare i okt som lät mig byta pga argumentet med mina ledproblem och dom har ju blivit massor bättre oxå, har inte alls lika ont o är mycklet mindre stel.

Kanske du är som jag på asacol?! Eller så kanske jag blev immun eft. alla år med asacol. Vet inte men jag vet iaf att allt blivit mycket bättre för första gången på 20 år nu när jag böt bort dom mot salazopyrin/sulfasalazin.

• 68an

Grådis!! Skäms Nä jag har alltid följt ordination på tabletter som ska in i mun men däremot har jag slarvat mer med saker som ska in i baken.

• 68an

Grådis.se Har jag fel? Det osar lite självbekräftelsebehov. Jag känner igen det hos mig själv lite.
    Tillrätta med medicinen?! Köp en söt liten dosett och fyll den, kanske det går lättare då att göra som doktorn sa. Sen kan du ju göra som Super Nanny Varje söndagkväll får du en belöning om hela dosetten är tom.

Roligt att chefen är nöjd med dig och "anmärkningen" var ju lite speciell *L*

• 68an

grådis.se Ja ulfan är bra för lederna så jag fick träffa en reumasköterska i samma veva som jag skulle få medicinen.
    Ja den tar kring 3 månader innan full effekt och det tog väl kring 2 mån innan jag börja se possitiva förändringar.
    Jag börja ju äta asacol för 20 år sen så jag minns inte om de var kring 3 mån där oxå men fullt möjligt.

Förebyggande har jag aldrig fått nån info om men har sett det om asacol på denna sida men borde inte salazopyrin vara förebyggande oxå?!

• 68an

Är det någon som är intresserade av medium program så går ett på tv4+ "Lisa Williams: att leva bland döda" på torsdagar kl 20, alltså ikväll.
    Jag har sett 1 avsnitt och jag måste erkänna att jag blev facinerad av henne, det mest förtroendegivande medium jag sett på tv.

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10