V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
Nu ska jag slarva med stor bokstav osv igen men det är för att jag är trött i handen. har en fråga till er, relativt ot men ni brukar ju vara att lite på
sjukskriven o jobb går ju inte alltid ihop så bra o mitt samvete är lite dåligt men samtidigt har jag lärt mig att bli bättre där o kan tänka stundtals...det är min hand o arm det handlar om o jag som ska leva med det...ja nu är det ju den biten som ni säkert vet.
jag blev ju sj till att börja med hela gips tiden o sedan hamna jag ju hos handterapeut o fortsatt sj men bara 1v men det skulle ordna sig sa terapeuten. Idag då jag var hos terapeuten så bad hon mig då vi var klar att gå förbi ortopedens reception för att be dom förlänga min sjukskrivning o skicka intyget till mig, hur länge det blir på detta intyg vet jag inte.
iaf. tror jag att min arb.plats förväntade mig tillbaka direkt efter gipsavplockningen så att det blev 1 v till var nog en stor besvikelse. idag ringde jag igen o sa att jag inte kommer nästa vecka heller o hur länge jag blir borta vet jag inte. inga samtal har jag tagit med chefen då han varit upptagen varje gång jag ringt så jag har pratat med en av kollegorna o hon är förstående men tycker att det är tråkigt men det är helt ok. däremot har jag en manlig kollega som i mina ögon lever för jobbet, det är hans allt o min upplevelse är att man går till jobbet typ jämt. gliringar kommer o går i dessa situationer o när det återkommer så är det inte bara på skämt i mina öron, nåt allvar finns i det oxå.
Först var det att jag kan jobba med min vä. hand o idag var det om det spritt sig till skallen, mitt jobb var ju bara att lyfta telefonluren osv. allt detta sägs i bakgrunden medan jag talar med den kvinnliga kollegan o i längden är det inte kul, jag mår väl nog dåligt mot dom då jag inte är där men nu är det inte lämpligt för mig att arbeta, för tidigt enl. handterapeuten o bil får jag inte heller köra så jag kan ju inte ta mig till jobbet heller på något sätt mer än att få en chaufför.
jag blev ju lite less idag på dessa kommentarer så jag bad hon jag prata med att visa fingret åt min manliga kollega o hälsa att om mitt jobb är "bara" så vore det kanske inte så svårt att hitta en vikarie för mig.
jag blir trött på det för det är knappast nån tröst för mig i eländet.
skulle ni bli stött av såna kommenarer som håller i sig?
om jag inte släpper detta el. om det kommer fler kommentarer så ska jag prata med honom för jag tycker att det är ett dåligt sätt att vara så mot en som är sj.
ett annat ex. jag slutade 10 min tidigare, skulle på las, en dag förra året men jag hade oxå jobbat över upp till 2 tim flera ggr/v var o varannan vecka. jag går ut till min bil, chefen har jag pratat med o det är inga problem. när jag kommer till bilen så ringer min mobil o det är den manliga kollegan "började du inte kl... i morse" ja svara jag, har du koll på mig? nä han skojade ju HA HA HA lagomt kul!
nästa dag när jag börja gick jag inte till honom...jag börjar nu så du vet. ville ge han en knäpp på näsan.
nä jag tror nog inte alls att såna här saker är skämt el. vad tror ni?
tack för att jag fick, el. tog mig friheten att babbla av mig lite