• Pysselgalningen

Cysta i ögat, någon som vet nått om det?

Jag har redan konstaterat att jag har en godartad cysta i ögonvrån som jag skall ta bort (när nu sjukhuset får för sig att kolla min journal efter flytten). Men nu har jag misstanke om att jag håller på att få en på ögonlocket i andra ögat (kanten mellan ögat och fransarna).

Finns det nån därute som varit med om detta eller på nått sätt har nån info om det?
    Vill gärna veta om jag verkligen måste göra det under lokalbedövning eller om jag kan få en dagsOP för det istället..
    Är även nyfiken på varför jag fått det och om det kan dyka upp på fler ställen..

• Svar på tråden Cysta i ögat, någon som vet nått om det?
  • Lurvenpajsaren

Jag har ingen erfararenhet själv, men jag hade en elev en gång som opererade bort en, och allt gick bara bra!

• Pysselgalningen

Mercedes: nej det är ingen vagel, det är en cysta, precis som man kan få på äggöedarna/livmodern.

• Mercedes

Ok, jag hade som en bulle på insidan av nedre ögonlocket som inte gick bort.
    Det var en inkapslad vagel som inte kom ut, det var när jag var 14 år.
    Jag fick ta bort den på sjukhuset, jag fick ligga ner och dom lade bedövnings salva eller vätska och spände upp ögonlocken med någon slags tång.

Sen skar dom bort den, sen fick man en lapp för ögat som skulle sitta tills dagen efter. Det hela var över på en liten stund!

Svar på tråden Cysta i ögat, någon som vet nått om det?