• Anonym (Emma)

Han vill binda mej.. vill han förnedra?

Min pojkvän vill binda fast mig i sängen sätta på mig ögonbindel när vi ska ha sex. hmm ja det låter ju ganska trevligt. han har just berättat att han gillar att binda fast och vara dominant som han uttrycker sig. ja vist, helt ok för mig, mEN. betyder det att han typ gillar att förnedra eller menar han bara att han vill bestämma? jag ska fråga honom, men tänkte bara höra först vad ni tror..
    nån som har erfarenhet aav att bli bunden annars? är det trevlig`? :)

• Svar på tråden Han vill binda mej.. vill han förnedra?
  • Alphamale

It puts the lotion in the basket

• Anonym (Emma)

va..?

• Åsa med 3

Det är ganska ( ) trevligt! & det behöver inte alls betyda att han vill förnedra dig, men KAN göra det. Så se till att fråga du...alla är vi olika. Han som jag gjorde det med gjorde det inte för att förnedra utan bara som en extra krydda till sexlivet...

Ha det så skönt!

BF 080408
  • Anonym (Emma)

ja nej antagligen vill han inte förnedra.. för när han berättade vad han ville göra så sa han inget som tydde på förnedring. det bara slog mej nu att dominans o förnedring inte ligger så långt ifrån varandra..(?)

• Åsa med 3
    Anonym (Emma) skrev 2007-12-27 10:05:34 följande:
    ja nej antagligen vill han inte förnedra.. för när han berättade vad han ville göra så sa han inget som tydde på förnedring. det bara slog mej nu att dominans o förnedring inte ligger så långt ifrån varandra..(?)
    Ja, dominans & förnedring ligger nog ganska nära varandra, så jag tycker det är jättebra att du frågar honom innan. Man ska jag ha "kul" när man har sex, det ska inte kännas fel. Speciellt i såna här "dominanslekar" är det viktigt att man har klart för sig vad det går ut på innan...
    BF 080408
  • Anonym (Emma)

ja absolut.
    vi har bara varit tillsammans i 2 månader nu när han berättade det här, känns lite konstigt att redan krydda sexlivet på det sättet.. men är det något han verkligen gillar är det ju klart att han vill så snabbt som möjligt.. men det kommer endå inte hända på ett tag för vi har ingen sängstomme :P haha

• viracocha

Du måste också tänka på att sex inte är samma sak som det övriga samlivet. Att man vill vara dominant i sängen och kalla sin sexpartner slyna eller annat förnedrande där är inte alls samma sak som att man vill vara så i övriga livet.

Testa och se hur det känns för dig. Du kanske tänder på att "vara i hans makt". Om det är så att du inte vill ha sådant sex så har ni ju helt klart ett problem då du kommer att hindra honom från att ha det sexet som han tycker om. Detta behöver ni hitta en lösning på.

• kaji

Att vilja dominera behöver inte vara synonymt med att förnedra. Det kan vara svårt att reda ut begreppen ibland. Vad en person tycker är förnedrande behöver inte vara samma saker som en annan tycker. Prata med din partner så att det inte blir fel.

För mig innebär förnedring att det finns ett element av förakt med i bilden. Jag lever som slavinna och blir förvisso bunden ibland men förnedrad vill jag inte bli. Jag vill ha en partner som älskar mig, förstår mig och respekterar mig till 100%.

• Anonym (Emma)

jag har frågat nu och han vill inte förnedra. :D

• Anonym

Redan? Vad kommer sedan?
    Anonym (Emma) skrev 2007-12-27 10:16:48 följande:

ja absolut.vi har bara varit tillsammans i 2 månader nu när han berättade det här, känns lite konstigt att redan krydda sexlivet på det sättet.. men är det något han verkligen gillar är det ju klart att han vill så snabbt som möjligt.. men det kommer endå inte hända på ett tag för vi har ingen sängstomme :P haha
  • Anonym (Emma)
    Anonym skrev 2007-12-27 11:52:56 följande:
    Redan? Vad kommer sedan?Anonym (Emma) skrev 2007-12-27 10:16:48 följande:
    ja men om det är en läggning man har så har man väl den hela tiden..?
  • Anonym (sambo)

Min sambo brukar binda mej ibland men då för att kunna hetsa upp mig sexuellt utan att jag kan gör något på han....
    jag gillar det.....

• Anonym

Det händer att min partner binder mig och så vidare...Det är en lek, visst "förnedrar" han mig då också, men det är som sagt en lek där båda parterna är med på noterna. Härligt och spännande när stämningen är rätt. Ibland är vanligt "vanlijsex" att föredra.

Svar på tråden Han vill binda mej.. vill han förnedra?