• skanejossa

Magnetmadrass ??!!

Hej, god fortsättning på er alla... de kanske redan finns en sådan här tråd, men min mamma orkar inte leta igenom alla.
    Jag heter Miranda & är 9månader, ja sover jätte dåligt tycker min mamma. ja håller henne vaken hela kvällarna.
    19.30 får ja flaskan i mammas & pappas säng, så gott. men när den är tom så finns de två altenativ vad som sker.

1). vänder mig om o tar nappen i munnen & sover ca. 30min - 1timme, sedan vaknar jag & då ska ja leka & busa. piggare än piggast. jag får oftast komma upp & leka en stund till.

2). jag är jätte pigg, ska resa mig upp mot sängramen, hoppar,gungar,pratar,skrattar, blir as förbannad när mamma lägger ner mig i sängen, vrålar ca. 10-60min tills mamma ger upp. då får ja oftast komma upp ett tag tills mamma har samlat nya krafter.

de 2 senaste kvällarna har ja somnat mellan 23 - 23.30 mamma vet inte vad hon ska göra med mig. därför funderar hon på att köpa en magnetmadrass till mig.
    Har du provat en sådan nån gång? sov du bättre? kände du dig utvilad? märker man skildnad på direkten?
    eller har du vänner/bekanta som har en?
    Har du hört nå possitivt/negativt om dom? finns dom i spjällsängsstorlek eller köper man en stor & lägger den dubbel??
    Någon som har en begagnad till salu??
    Vad ska min mamma gör med mig? någon som har nått tips??

• Svar på tråden Magnetmadrass ??!!
  • Lilla Pruttan

Jag har en magnetmadrass men jag använder den inte för tillfället. Jag har för mig att försäljaren sa att man inte ska använda den till barn. Man ska inte ha den när man är gravid iaf.

Oftast används magnetmadrasser av de som har värk av något slag.
    Många av de jag känner som använt magnetmadrass har till en början blivit jättedåliga, fått jättemycket värk, illamående osv. Kroppen genomgår en utrensning av slaggprodukter. Efter någon vecka har detta gått över och man börjar må bättre igen.

• skanejossa

Hej
    ja vet att de finns barn som använder madrasserna, så de ska nog inte vara någon fara. läste att de va bra för sömproblem oxå, men ja har inte fått nå svar på om man kan vika en madrass dubbel?? vet du om man kan de??

Lilla Pruttan skrev 2007-12-27 23:43:00 följande:

Jag har en magnetmadrass men jag använder den inte för tillfället. Jag har för mig att försäljaren sa att man inte ska använda den till barn. Man ska inte ha den när man är gravid iaf. Oftast används magnetmadrasser av de som har värk av något slag.Många av de jag känner som använt magnetmadrass har till en början blivit jättedåliga, fått jättemycket värk, illamående osv. Kroppen genomgår en utrensning av slaggprodukter. Efter någon vecka har detta gått över och man börjar må bättre igen.
  • skanejossa

en madrass som har magneter i sig som hjälper en vid sömproblem o vid värk.

Bella85sthlm skrev 2007-12-27 23:46:13 följande:
    Vad är en magnetmadrass?Aldrig hört talas om
  • Lilla Pruttan

Vet inte om man kan vika en madrass, den jag har är väldigt styv så med den skulle det nog inte gå.

• Bella85sthlm
    skanejossa skrev 2007-12-29 14:33:28 följande:
    en madrass som har magneter i sig som hjälper en vid sömproblem o vid värk.
    Jaha okej, men om det är okej att barn använder det, så borde det väl finnas speciella madrasser i barnstorlek.
    Vore ju ganska opraktiskt att behöva köpa en stor
  • skanejossa

jo de håller ja med dig om, men har bara hittat stora madrasser hos dom som säljer över nätet. måste forska lite till i de efter nyår

Bella85sthlm skrev 2007-12-29 15:56:23 följande:
    Jaha okej, men om det är okej att barn använder det, så borde det väl finnas speciella madrasser i barnstorlek.Vore ju ganska opraktiskt att behöva köpa en stor
  • skanejossa

okej, hur många magneter har du i din??

Lilla Pruttan skrev 2007-12-29 15:36:52 följande:

Vet inte om man kan vika en madrass, den jag har är väldigt styv så med den skulle det nog inte gå.
  • Lilla Pruttan

Jag vet inte hur många magneter det kan vara, har lånat ut den så jag kan inte kolla. Har för mig att se sitter med cirka 20 cm mellanrum, jämt fördelat över hela madrassen.

Svar på tråden Magnetmadrass ??!!