M C Catta skrev 2008-01-07 18:34:51 följande:
Min gynekolog sa tvärtom. Jag har ingen mens med cerazette, men det betydde inte att jag inte hade ägglossning. Det där är individuellt, enlig
henne.Själv tror jag att jag mår bra av dem. Började med dem direkt efter andra p-piller och har inte märkt så mycket skillnad. Om det finns någon skillnad lär jag ju märka det bara om jag slutar med dem. Ingen mens, sexlust som vanligt (tror jag), humör som vanligt (tror jag), ingen viktuppgång (som beror på dem iaf) osv osv. Även fast jag inte har mens har jag något som jag vill likna en menscykel. Nån gång i månaden (med ganska jämna mellanrum) får jag mensont, blir toksugen på mat och godis osv. Men ingen mens. Ganska skönt. Kommer knappt ihåg hur man byter en tampong Mer än tre år sedan sist!
Jag hade inte hittat den informationen på fass om cerazette men däremot i fass om Mini-Pe:
"Vid upprepad negativ graviditetstest och fortsatt utebliven menstruation, tyder det på att ägglossningen har hämmats, vilket hos vissa kvinnor är en naturlig följd av behandlingen."
Men det kanske inte gäller cerazette..