• Anonym

Cerazette, P-piller.

Jag har ätit Cerazette i 9 månader ungefär. Jag har inte gått upp i vikt. Däremot har jag gått ner ca 32kg medans jag ammade. Har inte upplevt något negativt med Cerazette, skulle i sånt fall vara att mensen försvunnit helt för mig. Det är skönt i och för sig, men lite läskigt på ett sätt när man läser hur många som blir gravida även fast dom ätit p-piller och minipiller.

• Anonym

jag hade blödningar i tre månader å det var inte kul. inte bara för mej utan för min sambo å andra som är vid min sida. man blir ju så tjurig å ledsen när man har mens så länge å sexlivet ska man inte tala om. så jag är negativ för Cerazette

• Anonym

Jag har provat äta dessa piller 2 ggr. Är INTE nöd med dessa. Jag hade ingen sexlust alls och kan inte påstå att jag var nå trevlig alls. Skitsur! Och jag blev med barn...:(Provade äta dessa igen pga att jag inte kan ha spiral men har nu slutat igen. Nu vet jag inte vad vi ska skydda oss med. Vill inte ha en massa hormoner i mig.

• Anonym

Jag åt cerazette i ca 1,5 år. Tyckte att det var helt ok under tiden. Gick inte upp i vikt, inga humörsvängningar och ingen mens (skönt). Däremot försvann min sexlust mer och mer. Var aldrig kåt och behövde typ hur långt förspel som helt för att komma igång.
    Att sluta med dom var det bästa jag har gjort! Sexlusten kom tillbaka direkt och nu blir jag kåt jämnt. Underbart! Jag rekommenderar inte cerazette. Hellre ordentligt kåt med kondom. Det funkar för oss iaf!

• Anonym

blöder som en kossa med dem o dåligt allämnt tillstånd är de ej bättre inom en vecka slutar jag med dem... rekomenderas av bmsk då jag ammar min 7 veckor gamla baby... Surt för man vill ej ha sex då man blöder så och slutar jag få de bli kondom och då skulle sexet kännas så planerat och ej spontant med min karl...

• Anonym

jag har ätit cerazette nu i ca 2 år,och min mens
    har nästan försvunnit,har mens ca 4 ggr/år,o då är
    den inte alls kraftig,och mensvärk har jag inte heller.

sexlusten är bra,och jag gick inte upp något när jag
    började med cerazette!

• Anonym

En fråga bara... Igår var jag inne på operation med min son och glömde tabletterna men tog de sen. De blev försenade med ca 3 timmar. Är de stor risk då eller funka de bra ändå...

• Anonym

Tre timmar är nog ingen fara, det är nog värre om du kom på det dagen efter.

Svar på tråden Cerazette, P-piller.