Gravid med diskbråck
Ojoj - trodde nästan det var ett gammalt inlägg av mig själv
. Jag fick diskbråck när jag väntade nr 2 i v16 eller nåt sånt. Lyfte nr 1 i ett fellyft och när det sen började bli bättre så fortsatte jag inte ta det lugnt utan lyfte glatt vidare. Det skulle jag INTE gjort....Jag blev sängliggande i nästan 2 månader och det läkte rätt bra. Annars höll jag på att bli knäpp på att man inte får ta smärstillande, ingen vill knäcka en etc när man är gravid. Det var verkligen bara att vänta och vila.
Som tur var för mig så hann det bli bra innan det var dags för förlossning och jag klarade mig med lustgas så att jag kunde känna efter att jag inte gjorde några dumheter för ryggen. För mig var det tal om att man ev skulle göra MR under graviditeten för att veta var man skulle kunna lägga ev ryggmärgsbedövning men jag gjorde inte någon eftersom det läkte. Min läkare på MVC var väldigt hjälpsam med att ringa förlossningsläkare och anestesiläkare och försäkra sig om vad som gällde långt innan det var dags.
Så efter mycket svammel om min historia så är mitt råd till dig att ta upp det med din bm/läkare på MVC med en gång så kan de ha kontakt med andra och skicka ev remisser etc.