Inlägg från: Giraff74 |Visa alla inlägg
  • Giraff74

Gravid med diskbråck

Hej!
    Planerar mitt andra barn snart. Jag fick diskbråck med det första.
    Fick ichias smärtor med ca 1,5 mån kvar av grav. Ont och svårt att gå men trodde helt klart att det skulle släppa när lillan föddes. Inte kunde jag tro att det var dikbråck och ingen annan heller. Men så gick det inte. Istället fick jag STORT diskbråck. Det läktes inte ut av sig själv utan opererades 4mån efter förlossningen.
    För mig hjälpte inte Sjukgymnastik, TENS, och inte heller de flesta mediciner jag provade. (och det var alla tänkbara). 1v innan operation slutade jag med mediciner och tre dar senare åkte jag sjuktransport akut till sjukhuset för då kunde jag bara nätt och jämt krypa.

För er som ska föda med diskbråck!!
    Jag rekomenderar Lustgas och VARMT BAD!!!!!! Det var helt underbart att kunna vrida och vända på sig i badet med lustgasen hårt i ena handen. Låg där tills jag var helt öppen och huvudet känndes. Sen gör det ju ont i alla fall så diskbråcket tänke jag inte ens på.
    Min förlossning var hur enkel som hellst och gick på knapp 8h från ingen känning alls tills lillan kom.

Den riktiga smärtan kom när jag inte kunde gå och vyssa min dotter eller amma för märtan låste kroppen och psyket.

Nu vet jag inte om jag vågar föda normalt igen eller med kejsarsnitt.

Svar på tråden Gravid med diskbråck