• anewun

semester

Hur gör man när bio mamman inte vill släppa dottern, 3 år, till semestern? Bio mamman anser att det är synd om dottern att hon ska vara med sin pappa 4 veckor på semestern?!? Hon tycker att det räcker med 3 veckor. Enligt henne fick vi välja veckor mellan v 26-31. Hon har valt v 27-30. Vi planerar en längre resa på 3 veckor o vill ha tre åringen nån dag innan resan o nån dag när vi kommer hem. Tips? Råd?

• Svar på tråden semester
  • SaramedM

Ska biomamman ha 3 veckor?
    Klart man delar rakt av

• Sofi 79

Ska man göra något speciellt är det klart att man bör få ha barnet längre. Vi åker bort fyra veckor i februari och det har inte varit någon diskussion kring det. Mamman får träffa killen lite extra innan (om hon vill) och sen får hon ha honom två veckor efteråt när vi är kvar på resmålet (han åker hem med farmor).

• anewun

Bio mamman ska ha 3 veckor. Vi vill gärna ha 4 eftersom vi ska resa.Hur har andra det över semestern? Är det så att vi begär för mycket?

• anewun

Det är ju ungefär så vi vill ha det, men bio mamma hävdar att det är synd om barnet eftersom hon inte får träffa sin mamma på 4 veckor. Mina egna bio barn, son på 8 & dotter på 11, har vi aldrig haft dessa diskussioner kring. Det är så jobbigt....

• SaramedM

Men biomamman kan ju också ha planer

jag tycker inte det är fel att ge henne 3 veckor.

anewun skrev 2007-12-28 17:46:58 följande:
    Det är ju ungefär så vi vill ha det, men bio mamma hävdar att det är synd om barnet eftersom hon inte får träffa sin mamma på 4 veckor. Mina egna bio barn, son på 8 & dotter på 11, har vi aldrig haft dessa diskussioner kring. Det är så jobbigt....
  • anewun

Nä dte är ju klart att hon ska ha tre veckor. Problemet är ju att vi vill att vi ska ha 4 veckor. Men visst vill hon bara ha 3 veckor så får hon det men det innbär att vi INTE får ha flickan i 4.

• SaramedM

Nej men hon kanske har lagd sin semester så

anewun skrev 2007-12-28 17:59:37 följande:
    Nä dte är ju klart att hon ska ha tre veckor. Problemet är ju att vi vill att vi ska ha 4 veckor. Men visst vill hon bara ha 3 veckor så får hon det men det innbär att vi INTE får ha flickan i 4.
  • anewun

Vi får ju inte lov att lägga vår semester utan att hör amed henne först om vad hon tycker och tänker. Men om hon får ha sin flicka i 3 veckor som hon vill efter konstens alla regler( hon e mamma ledig med nytt barn, ny man), efter nya mannnens semester så kvarstår problemet- hon vill inte att vi ska ha flickan i 4 veckor. Sen kan jag ju tycka att varför ska det handla om hur hon vill ha det? Trodde man skulle mötas halvvägs och nå det bästa för barnens skull. Ibland känns det som om pappan ska ha mindre att säga till om bara just för att han är pappa.

• Sofi 79

Fyra veckor är iofs mycket att vara ifrån en förälder i den åldern. Min mans son vill egentligen inte vara ifrån sin mamma i fyra veckor (hade varit samma åt andra hållet) när vi ska ut och resa. Men det går liksom inte att göra resan kortare.
    Knepigt, det där.

• SaramedM

ÄR du säker på att det bästa för ett såpass litet barn är att vara ifrån en förälder i 4 veckor?

Det är en lång tid

anewun skrev 2007-12-28 18:21:32 följande:
    Vi får ju inte lov att lägga vår semester utan att hör amed henne först om vad hon tycker och tänker. Men om hon får ha sin flicka i 3 veckor som hon vill efter konstens alla regler( hon e mamma ledig med nytt barn, ny man), efter nya mannnens semester så kvarstår problemet- hon vill inte att vi ska ha flickan i 4 veckor. Sen kan jag ju tycka att varför ska det handla om hur hon vill ha det? Trodde man skulle mötas halvvägs och nå det bästa för barnens skull. Ibland känns det som om pappan ska ha mindre att säga till om bara just för att han är pappa.
Svar på tråden semester