• SaramedM

semester

Ska biomamman ha 3 veckor?
    Klart man delar rakt av

• SaramedM

Men biomamman kan ju också ha planer

jag tycker inte det är fel att ge henne 3 veckor.

anewun skrev 2007-12-28 17:46:58 följande:
    Det är ju ungefär så vi vill ha det, men bio mamma hävdar att det är synd om barnet eftersom hon inte får träffa sin mamma på 4 veckor. Mina egna bio barn, son på 8 & dotter på 11, har vi aldrig haft dessa diskussioner kring. Det är så jobbigt....
  • SaramedM

Nej men hon kanske har lagd sin semester så

anewun skrev 2007-12-28 17:59:37 följande:
    Nä dte är ju klart att hon ska ha tre veckor. Problemet är ju att vi vill att vi ska ha 4 veckor. Men visst vill hon bara ha 3 veckor så får hon det men det innbär att vi INTE får ha flickan i 4.
  • SaramedM

ÄR du säker på att det bästa för ett såpass litet barn är att vara ifrån en förälder i 4 veckor?

Det är en lång tid

anewun skrev 2007-12-28 18:21:32 följande:
    Vi får ju inte lov att lägga vår semester utan att hör amed henne först om vad hon tycker och tänker. Men om hon får ha sin flicka i 3 veckor som hon vill efter konstens alla regler( hon e mamma ledig med nytt barn, ny man), efter nya mannnens semester så kvarstår problemet- hon vill inte att vi ska ha flickan i 4 veckor. Sen kan jag ju tycka att varför ska det handla om hur hon vill ha det? Trodde man skulle mötas halvvägs och nå det bästa för barnens skull. Ibland känns det som om pappan ska ha mindre att säga till om bara just för att han är pappa.
Svar på tråden semester