• bumse2

Vad kan vi ha vid 12-slaget?

Det har fallit på min lott att fixa något gott till champagnen vid tolv slaget, men har helt hjärnsläpp, kommer inte på något (förrutom små snittar med löjrom).
    Är det någon som kan tipsa mig?

• Svar på tråden Vad kan vi ha vid 12-slaget?
  • Linda365

Champagnekakor ska jag baka,passar utmärkt till tolvslaget.Recept finns på Arlas hemsida.

• Queequeg

Hr en del tips:

små krustader men olika sorters fyllning tex, hummer eller skalddjursröra, champinjonstuvning,

snittar med olika lax sorter tex, rimmad, rökt, gravad, skagenröra, röt ål.

Små minipizzor, tex på fyllning: tomatsås mozzarellaost, hackade oliver, sardeller, parmaskina, rucola

Quesadillas, antigen med mozzarellaost parmaskinka och rucola. Eller, riven cheddar/grevé, salladslök, grillad röd paprika (strimlad) hackad koriander/persilja/basilika ev lite hackad chili. Servera dem som de är eller tillsammans med guacamole

• Linda365
    bumse2 skrev 2007-12-28 17:29:45 följande:
    QueequegTack för tipsen, superbra
    ???
    Ok förlåt så mycket att jag gav tips det var uppenbarligen inte lika uppskattat.
  • bumse2
    Linda365 skrev 2007-12-29 10:08:22 följande:
    ??? Ok förlåt så mycket att jag gav tips det var uppenbarligen inte lika uppskattat.
    Förlåt mig, mena inget illa, det är bara det att jag fått det receptet av min mamma dagen innan så jag var dum nog att inte tacka för tipset. Ska faktiskt göra dessa men ska rulla de i finhackade valnötter
  • mooogn

* Kall ostpaj (recept på tasteline)

* Crostini med chèvre (in på hög värme snabbt) och flytande honung. Mmm...

• bumse2
    mooogn skrev 2007-12-30 09:10:53 följande:
    * Kall ostpaj (recept på tasteline)* Crostini med chèvre (in på hög värme snabbt) och flytande honung. Mmm...
    crostini med chèvre ska jag nog göra, är ju bara så gott.

Ostpaj blir det till middag idag med sallad till.
Svar på tråden Vad kan vi ha vid 12-slaget?