Pyro Pyret...
Du strör inte salt i såren, men är inte helt kunnig på hepatit, eller vår sits...
Vi har "ren" sperma från honom, och skulle kunna avstå från sex i de nio månaderna om det skulle vara så.
Dock vill jag bara upplysa dig om att det krävs att smittat blod förs in i blodomloppet för att man ska riskera att bli smittad. T ex en smittad kanyl, mm.
Nu är ju vare sig han eller jag sprutnarkomaner, så således är risken enormt liten.
Det är större risk att bli påkörd på gatan och dö, än att bli smittad av hepatit c via sex!!!! Bara så att du förstår det. Och tack för informationen om hepatit, men det var inget jag inte redan visste. Däremot så kan jag upplysa dig om att det finns behandling mot hepatit c, och att levercancer och skrumplever är en bieffekt av inflammationen som tar ca 20-30 år att utveckla! Och maken står ju i kö för behandling, men allt som allt tar det ett par år innan han blir friskförklarad.
Det som är tröttsamt är att vi först måste vänta på att han skall genomgå behandling och bli friskförklarad, SEN stå i kö igen i flera år för IVF.
Varför inte få göra ivf nu? Det är det som är vårt problem. Vi börjar ju trots allt bli äldre, och har kanske inte tid att vänta 5 år till.