• cokie

Bästa stället i Thailand för barn? När ska man åka?

Hej! Vi funderar på att åka till Thailand med våran son, han kommer vara drygt ett när vi åker.

Vart är det bäst för barn i Thailand? Någon som kan rekommendera något bra hotell?

Hur är det med värmen därnere? Är det någon månad som är för varm?

Tack på förhand! Karin

Fick en liten Mio den 28/2!!
  • Svar på tråden Bästa stället i Thailand för barn? När ska man åka?
  • Susiepie

Vi hade bokat kata beach phuket m våran som skulle vara 1 år då men nu pga att ja är för långt gången åker vi i dec 08 med 7 mån samt 1 år o 10 mån. kara beach resort o spa ska vi bo på verkar vara rätt ok för barn långgrund strand  o lite lugnare

Våran älskade familj Stoffe Susie Makke och Lillibebis
  • cokie

ok, tackar för svaret! Ska kolla

• cokie

Jag har försökt läsa lite i Thailand-trådarna, och Khao Lak verkar vara barnvänligt. Ska kika lite på det..!

• resemamman

Barnvänligast är nog Koh Lanta. Där kryllar det av föräldralediga svenska barnfamiljer. Jag tror att 90% av alla turister på Lanta måste vara svenskar med barn! Och det beror nog på att det är långgrunt, lungt, ingen prostiution och ganska lätt att ta sig dit.

Det finns mängder av bra hotell, de flesta anpassade för barnfamiljer. Norra stranden, Klong Dao, är populärast. Den är bred och långgrund. Och går utmärkt att köra barnvagn på (det är värsta barnvagns E4'an!).

Våra barn har klarat värmen bra. Tom bättre än vi vuxna. Vi bor oftast utan AC men det är ju en smaksak... Jag skulle inte åka i april/maj, då är det oftast väldigt väldigt varmt och hög luftfuktighet i större delen av Thailand. Dec-mars är bra månader på de flesta ställen.

• cokie

Ok, tack!! Ska kika!

Svar på tråden Bästa stället i Thailand för barn? När ska man åka?