Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Straff med blöjor

Kan man säga att det är misshandel att sätta blöja på ett stort barn som "straff" för att det burit sig illa åt? Jag vet en mamma som gör det med sin flicka ibland och jag tycker det är hemskt. Men samtidigt kan jag ju höra mig själv: "Du är ju som en bebis. Ska du ha blöja på dig kanske? Och tutte..." Men jag har ju aldrig satt hoten i verklighet.

• Svar på tråden Straff med blöjor
  • Anonym (Undrar)
    Lisa E skrev 2007-12-28 16:53:37 följande:
    Tycker det låter jättehemskt! Skulle aldrig genomföra ett sådant hot!
    Nä inte jag heller men jag har hotat med det. Men den här flickan fick gå med blöja på sig.
  • Anonym (Undrar)
    Kary skrev 2007-12-28 17:04:08 följande:
    Hur gammal är flickan då?
    Hon är sju år. Och en alldeles "vanlig" flicka. När jag såg det hända hade hon ritat på köksbordet...
  • Anonym (Undrar)
    Anonym skrev 2007-12-28 17:16:45 följande:
    Hittar bara ett ord.....VIDRIGT!
    Ja det var väldigt genant för henne, det såg jag, hon fick inte ens ha byxor på sig över.
  • Anonym (Undrar)
    Happy Sally skrev 2007-12-28 17:19:10 följande:
    Varför hotar du själv med det? Det låter inte heller så bra.
    Nej jag vet men har inte alla gjortdet någon gång? "Du bär dig ju åt som en bäbis" typ... Men det är ju inte bra...
  • Anonym (Undrar)
    Happy Sally skrev 2007-12-28 17:19:10 följande:
    Varför hotar du själv med det? Det låter inte heller så bra.
    Nej jag gör det ju inte varje dag precis, men när sinnet runnit över har det väl hänt.
  • Anonym (Undrar)
    Ex ungue leonem skrev 2007-12-28 17:29:11 följande:
    Är det du TS som är "den där andra mamman"?
    Nej det är det inte. Vi går till öppna förskolan ihop med våra minsta och så är vi med i samma kyrka, men vi är inte nära vänner på det viset.
  • Anonym (Undrar)

Funderar på om jag ska visa henne era svar här i tråden.

• Anonym (Undrar)

Om ni tror att det kan få henne att sluta kanske...

• Anonym (Undrar)

Jomen det är väl lite skillnad kanske om två barn skojar med varann?

Anonym skrev 2008-01-07 17:40:44 följande:
    jag måste erkänna att jag sagt de till min lillebror ibland, typ när vi skulle åka pulka sa jag "du har vell blöja på dej nu va" men vi har bara skrattat åt de och han har sagt likadant till mej. så det kan ju va på så många olika sätt. han e 4 år
  • Anonym (Undrar)

Jo jag kan också bli arg, men knappast inte "trycka på henne en blöja" väl?

Anonym skrev 2008-01-08 22:58:24 följande:
    Barnmisshandel är inte enbart fysiskt och hade jag sett att en mamma gjorde så här mot sitt barn så hade jag direkt frågat henne vad fan hon sysslar med. Detta ÄR MISSHANDEL på högsta nivå och jag känner att jag kokar inuti. Du som är väninna. SÄG TILL HENNE att detta är fel och det kan skada barnets självkänsla. Tryck på henne en blöja och fråga om det känns bra. Jäkla i******ot, fy fan rent utsagt. Stackars barn att bo med en sådan psykiskt störd människa. AGERA.Annars är du lika skyldig, fram med ryggraden och gör något för barnet kan det säkert inte.
Svar på tråden Straff med blöjor