Inlägg från: Ex ungue leonem |Visa alla inlägg
  • Ex ungue leonem

Straff med blöjor

Anonym (Undrar) skrev 2007-12-28 16:47:46 följande:
    Kan man säga att det är misshandel att sätta blöja på ett stort barn som "straff" för att det burit sig illa åt? Jag vet en mamma som gör det med sin flicka ibland och jag tycker det är hemskt. Men samtidigt kan jag ju höra mig själv: "Du är ju som en bebis. Ska du ha blöja på dig kanske? Och tutte..." Men jag har ju aldrig satt hoten i verklighet.
    Är det du TS som är "den där andra mamman"?
    På klon känner man lejonet
  • Ex ungue leonem
    Anonym (Undrar) skrev 2007-12-28 16:47:46 följande:
    Kan man säga att det är misshandel att sätta blöja på ett stort barn som "straff" för att det burit sig illa åt? Jag vet en mamma som gör det med sin flicka ibland och jag tycker det är hemskt. Men samtidigt kan jag ju höra mig själv: "Du är ju som en bebis. Ska du ha blöja på dig kanske? Och tutte..." Men jag har ju aldrig satt hoten i verklighet.
    Fö så är det en kränkande handling mot barnet.
  • Ex ungue leonem
    Anonym (Undrar) skrev 2008-01-03 11:22:41 följande:
    Funderar på om jag ska visa henne era svar här i tråden.
    Vad vill du vi skall svara på det?
  • Ex ungue leonem
    Anonym (Undrar) skrev 2008-01-03 11:38:55 följande:
    Om ni tror att det kan få henne att sluta kanske...
    Det är väl snarare ditt problem som är henens väninna.Mer än det är mitt el hur?
  • Ex ungue leonem
    Anonym skrev 2008-01-03 14:30:17 följande:
    Ex ungue leonem skrev 2008-01-03 11:40:43 följande: Varför svarar du ens i tråden om du inte tycker att det är ditt problem????TS försöker ju agera för ett barn som lever under förtryck!Att visa den här tråden låter som en utmärkt idé´, men ta bort "Ex ungue leonems" inlägg, för personen i fråga verkar inte förstå vad det handlar om.Lycka till TS!
    Inlägg tas inte bort bara för du skriver det här
    Fö så skall jag bemöta dig vidare när du framför dina inlägg öppet.Och inte gömmer dig bakom anonymityetetn
Svar på tråden Straff med blöjor