Inlägg från: whatelseisnew |Visa alla inlägg
  • whatelseisnew

Problem att platt håret..hjälp tack..=)

Jag har själv lockar i mitt hår och hår till axlarna...När jag plattar det gör jag som frissan och tar halva skallen i taget MEN fortfarande blir det inte helt rakt....Någon med tips..? det har en förmåga att bli som om man släpper ut rakt hår ur en tofs..som en liten våg..oh svårt att förklara....

Så snälla någon som kan ge mig andra tips att testa än dom jag provat...=)

• Svar på tråden Problem att platt håret..hjälp tack..=)
  • whatelseisnew

Evil betty,

den visste jag inte..Jag har tok tjockt hår ska kolla vad den står på...120 står tången på...

Whilda,

Hjälper inte har fått produkter av en kompis som är frisör men inget tycks bita..sluta med att jag gav bort dom till syrran som det funkar kanon på....*hrmf*

EvilBetty skrev 2007-12-28 18:21:14 följande:
    Hur varm är din platt tång? På min står det att ju starkare/tjockare hårstrån man har, ju varmare ska tången vara.
  • whatelseisnew

April mamma,

Kul att jag kommer på dessa saker när varenda ställe är stängt utan kronhallen ha ha ha ha....Jag får nog bli krullig ikväll iaf för ute ös regnar det..stor ide att ens försöka platta ut...*s* men tack för tanken...=)

April Mamma skrev 2007-12-28 18:26:19 följande:
    Jag använder nån "platt-produkt" innan jag blåser det torrt, sedan plattar jag det.Bäst produkt är den oranga tuben från Marix, (sleek look) Finns i 2 styrkor.Finns shampoo,balsam osc.Jag kan verkligen rekomendera produktera, har testat massor...
  • whatelseisnew

Märtanilsson,

Då gör du som mig..Om jag fattar dig rätt...*s* låter som det iaf...=) Kanske jag som inte har tålamod och styrka i armarna att hålla ut och bli klar...*hm*

Hur mycket värme har du på din tång? Jag kanske har för låg...*HM*

Märtanilsson skrev 2007-12-28 18:29:26 följande:
    jag har tjockt hår med mycket lockar jag delar upp mitt hår börjar nerifrån nacken och gör uppåt opm du förstår va jag menar och tar väldigt lite hår i taget funkar bara bra men det blir ju inte som hos frissan =) men det blir rakt
  • whatelseisnew

tack alla för tips och egna erfarenheter....Nu ska jag iaf börja med att dra på mer värme..men som sagt regn kommer ju förstöra allt endå...*hm*

Ha en fortsatt trevlig fredag kväll...=)

Svar på tråden Problem att platt håret..hjälp tack..=)