Ni som ätit trombyl mot mf
nagon som vet om man har latt for att blodet koagulerar o skulle beh Trombyl pga klumpar stora o mindre vid mensen?? Hade aldrig klumpigt forr, men numera har jag det..... Bara en tanke, kanske nagon vet mer?
nagon som vet om man har latt for att blodet koagulerar o skulle beh Trombyl pga klumpar stora o mindre vid mensen?? Hade aldrig klumpigt forr, men numera har jag det..... Bara en tanke, kanske nagon vet mer?
Hmmmm, oki, jag har aldrig hort att endon skulle kunna vara en anledning till klumpar, men sa kanske det e, ska absolut snacka med lakaren om detta.
Daremot sa laste jag om att klumpar ar nagot som manga har o att det visar att blodet kan koagulera sig.
Sedan vart det nagot jag laste for lange sedan, att nar blodet kommer fran livmodervaggen sa koagulerar det pa vagen ut sa kroppen satter in ett annat medel typ som gor att det loser upp sig igen o darfor far man klumpar samt rinnande blod ocksa. Har nagon annan hort nagot liknande?
Kan det ge motsagd effekt att ta Trombyl? Jag menar om man far det o inte egentligen behovde det?
Men herre gud! Detta ar ju en hel vetenskap. Konstigt tycker jag att lakarna inte vet mer om detta. Vore ju fruktansvart att veta att man fick MF bara for att man inte tog detta piller. Hur sjutton ska man veta?
Tar man det sa kan det ju vara negativt for en som inte beh det, da kanske man far MF bara for det!
Nej, jag har inte fatt nagot utskrivet, men jag fragade lakaren o han sa att det inte fanns nagot bevis pa att Trombyl skulle vara bra just for MF. Jag vet inte alls, det ar sa mycket kring det o hur ska man veta.....Har ocksa hort att det inte e bra att ta om man nu inte skulle beh det. :(
Vad egentligen e det som gor att moderkakan kan lossna? Vad hander innuti kroppen da?
Thank you!!
Herregud vad ni har fatt ga igenom!! Stackars er, inte klokt, det later ju riktigt farligt!
Usch, man blir radd nar sant har hander!
Sander kramar krakel!!!!
S80: Stort lycka till o hoppas pa ett +!!!!!
Vilken klinik gar du hos o vilken lakare har du?
Kram allihopa!!! :)
Oki, ar det en bra klinik, o ar dr bjork bra? Har last nagon annan som gick hos honom o sager att han e bra med utredningar osv, kanner du ocksa sa? Kramar!!
S80, ja jag tror jag emailat den kliniken, men ficka aldrig svar. Ligger den i Malmo el Stockholm?
IVF Gbg Kvinnokliniken ska jag maila, far man kopa 3-pack pa alla dom 3 som tillhor varandra, jag menar Malmo, Stockholm, o Goteborg tror du? O ar dom lika proffsiga allihop?
Puuuh, manga fragor bidde det hihi! :)
Tack for all infon! Jag undrar, vad for test ska jag fraga efter att fa gora om jag vill veta om jag ska ata Trombyl el liknande?
Eftersom det inte verkar som om alla lakare gor denna undersokning.
Ja, jag funderar pa, varfor bara tex ata dom under vissa veckor, tank om man far en propp el sa senare, varfor anser inte dom flesta lakare att man ska ata dom hela tiden tro?
Nagon har inne som vet o hort att det e bra med Trombyl om man har endo, om man skulle ha missfallsrisk for den sakens skull?
& kan det vara farligt o kan man famissfall, lat saga att dom inget test gor o man ater babyasperin sjalv en om dagen eller en varannan dag el sa, kan det i sig gora sa att man kan fa missfall, vad tror ni tjejer??
Ova, ar det ok att ta det da nar man e gravid eller kan man riskera att fa missfall da? Kan det bli for mycket av att ta det, jag menar kan det ga andra vagen o bli daligt for en istallet med Trombyl? Jag tanker, en lakare kan ju saga " nejda det beh du inte ta" A sa behovde man det. Kan man ta en liten dos sjalv fran det att man far + eller kan man da riskera missfall? Vad tror du o ni andra har?
fragmin sprutor?? vad ar det??
oki.
Men man plussar val innan vecka 6, eller menar du efter VU kanske?
Jag har ocksa hort sa mycket olika om detta, sa svart att veta, tank om man tar det o inte beh det o far missfall for den sakens skull??.....
Lakaren sa samma till mig nar jag fragade honom, att det inte finns nagot vetenskapligt bevis pa att det ska "hjalpa" mot missfall.
Puhhh, vad att gora, men min fraga e, kan man bara ta en liten dos sjalv, utan lakarens vetskap, o da utan att det ska vara skadligt, som babyasperin har i USA tex??
Men e det skadligt att ta det om man nu ska beh akutopereras eller sa eftersom man kan forbloda, jag vet inte, vad tror ni??
Ska ivag nu, tack Primerose, jag ska lasa allt du skrev ikvall nar jag kommer hem igen! Stor Kram!!