Min vovve är allergisk mot plast :-(
Var till veterinären idag med min lilla älskling då hon fått konstig exem under hakan (det ser ut som finnar och de blör ibland) Det visade sig att hon är allergisk mot plast och vi fick antibiotika mot infektionen lite salva att lägga på hakan och byta matskålarna (som vi köpte nya plastiga i julklapp ) till metall skålar.
Har någon annan här hundar med samma problem?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-21 05:43
Usch då nu har det blivit ännu värre..
Min hund har ju haft problem med tassarna förut och dom har lätt blivit irritirade och svullna ibland och jag har tänkt att det kan ha något att göra med vilka golvtvätt medel vi använder och har provat många olika och tom. tvätta utan medel men det har inte blivit stora förändringar. Nu igår så ser jag min stackars bäbis halta och när jag kollar på tassen så har ena trampdynan brustit helt och varar och hela den tån är svullen det var först nu jag kunde koppla ihop det med att vi har ju faktiskt plastgolv här hemma och alla besvär började när vi flyttade hit. Så min bebis har hela tiden varit allergisk mot golven och troligtvist haft ont. Nu väntar jag bara att vet ska öppna så jag kan ringa och boka tid så snabbt som möjligt och vi ska även lägga parkett golv i lgh.
Men tycker så synd om min lilla flicka som har så ont att hon nu inte ens kan gå med den tassen, hur kunde jag missa det???? Usch känner mig verkligen som världens sämsta matte just nu
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-21 05:44
Min hund har ju haft problem med tassarna förut och dom har lätt blivit irritirade och svullna ibland och jag har tänkt att det kan ha något att göra med vilka golvtvätt medel vi använder och har provat många olika och tom. tvätta utan medel men det har inte blivit stora förändringar. Nu igår så ser jag min stackars bäbis halta och när jag kollar på tassen så har ena trampdynan brustit helt och varar och hela den tån är svullen det var först nu jag kunde koppla ihop det med att vi har ju faktiskt plastgolv här hemma och alla besvär började när vi flyttade hit. Så min bebis har hela tiden varit allergisk mot golven och troligtvist haft ont. Nu väntar jag bara att vet ska öppna så jag kan ringa och boka tid så snabbt som möjligt och vi ska även lägga parkett golv i lgh.
Men tycker så synd om min lilla flicka som har så ont att hon nu inte ens kan gå med den tassen, hur kunde jag missa det???? Usch känner mig verkligen som världens sämsta matte just nu
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-21 05:44
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-22 08:40
så nu har vi varit hos vetten och det blev till att de fick söva ner Izabel för att skära bort en del av trampdynan som satt löst och var alldeles för infekterat. De tog sammtidigt ett cellprov som skickades till patologen för tester för att se om det verkligen är "bara" allergi det handlar om eller möjligen något med imunförsvaret och sånt... Så nu är min lilla tjej fortfarande lite dosig efter anastaset(?) och hon har ett flertal stygn i ena baktassen och ska behålla dom i minst 2 veckor då vi ska till kontroll för att se om det börjat läka. Hon ska då under tiden ha bandage som ska bytas 1 gång om dagen och hon äter IGEN både smärtstillande och antibiotika.
Svaren från cellprovet ska komma om 2-3 veckor.
Sköterskan på uppvaket tyckte att Izabel hade varit så duktig och när hon höll på att vakna så innan hon ens orkade lyfta upp huvudet så började hon vifta på svansen
min lilla bebis.