Kondom för känsligt underliv?
Finns det nån kondom som kan funka om man är lite känslig där nere? Hittills när vi provat kondom så svider det för mig (tjejen).
Finns det nån kondom som kan funka om man är lite känslig där nere? Hittills när vi provat kondom så svider det för mig (tjejen).
vI HADE SAMMA PROBLEM MEN KÖR NU MED ZENITH och det funkar mycket bättre och jag känner inte av problem i underlivet längre
Prova använda vattenbaserat glidmedel det kan hjälpa. Om det svider med kondom, men inte utan är du nog lite överkänslig. Prova då latexfria som finns på apoteket. Annars är det nog så att du inte är tillräckligt förberedd för att ha samlag... Ibland kan det vara svårt för tjejen att bli tillräckligt blöt och då kan det göra ont. Glidmedel är då ett bra alternativ om man nu är lite het på gröten och inte hunnit riktigt med som tjej. Annars får man allt be sin partner vänta lite så man själv hinner med att bli tillräckligt upphetsad. Dvs gosa på och njut av varandra en bra stund innan du hoppar på själva karusellen.
lycka till
Jag är också otroligt känslig i mina slemhinnor. Kan inte alls använda kondom, det svider och sen får jag exem och svamp på en gång...
Spelar ingen roll hur våt jag är och hur mycket glidmedel som används, problemet är kondomen i sig.
Provat många olika, men ingen har funkat.
Det enda som har kunnat hjälpa mig att slippa lite av besvären efteråt är att använda lactal samt ovesterin (vagitorier mot klimakteriekänsliga slemhinnor)
Har tyvär ingen mirakelkur att rekomendera...
Har varit på apoteket nu och köpt Zenith som ska vara latexfria, men hjälp vad dyra dom var!!! Vi får hoppas att dom funkar då
Det går att köpa icke glidmedelsbehandlade kondomer också. Kanske ngt att prova?
Zenith är ju så dyra så man kan ju prova att köra en utan glid först.