Andra vagnar än Phil&Teds, där barnen sitter bakom varandra?
behöver kanske inte säga så mycket mer än vad rubriken gör!
tack på förhand! sofie
behöver kanske inte säga så mycket mer än vad rubriken gör!
tack på förhand! sofie
finns en vagn som heter cocoon eller liknande. tyskt märke tror jag. där sitter barnen framför varandra, man kan även vända sitsen så att barnen sitter mittemot varandra.
har sökt på cocoon men hittaringet! kommer bara till phil and teds barnvagnar.
inglesia
svarade på en likadan tråd häromdagen, där finns lite svar
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m28206001.html
guuud så avis jag blir vad är det för märke du kör då
den var bara såååå häftig
hade jag en sådan skulle ungarna få åka till de inte gick att knöka ner i vagnen längre
Kan man vända sitsarna hur som helst lr? och framför allt, är den lättstyrd/körd?
ja, den är verkligen cool man kan vända de hur man vill, så det är jätteplus. Den svänger rätt så lätt, det är stora hjul, men det blir tungt trots att de fortfarande är så små. Vagnen väger nästan 20 kilo tror jag, plus barnen förstås
Sen är den liite ranglig eller vad jag kan kalla det iaf om jag jämför med våran väldigt robusta urban jungle
märket heter contours tandem tror jag.
märk väl handtagen i rött som är till för äldre barn att hålla i, snacka om amerikanskt, men ingen dum idé faktist. Sverige ligger lite efter ibland
Var är den inköpt och vad fick ni ge för den, om jag får fråga?
Handtaget är ju perfekt, har gjort en egen variant med sådana där plastringar man ska hänga upp saker i sufletten med
Men om mitt barn kommer att vara 2,5-3 år när näsa kommer, (förhoppningsvis)är hon för stor för en sådan tysk vagn då? tyckte att den ena sitsen sitter lite längre upp, så då borde det bli mer plats för benen eller? Eller räcker det med ståbräda för en 3-åring kanske?
Vet inte om den går att få tag på i Sverige men innan vi bestämde oss för p&t's vagn tittade vi även på Jané "Powertwin". Hade sett en på flyget från England med en sådan och tyckte den verkade kanon.
http://www.passegginichicco.com/immagini/articoli/foto/jane_powertwin_G79.jpg
Första bilden jag hittade... Kvinnan på flyget hade även nån sorts babyskydd som hon satte fast i vagnen och har för mig att om man hade tvillingar kunde man fästa två babyskydd på vagnen...verkade väldigt smidig (och lätt).
Här är en till bild med "babyskyddet" till http://www.oxfordpramcentre.co.uk/pram/admin/uploaded_photos/129_10
www.ixquick.com/eng/ och söker på jané pram så får du upp en massa olika sidor.